DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Horner: Miénk volt a legjobb autó 2018-ban

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, azzal, hogy még a nem túl megbízható és hasonlóan nem túl gyors Renault erőforrással is futamokat tudtak nyerni 2018-ban, bebizonyosodott, hogy autóépítésben ők voltak a legjobbak.

Négy futam megnyerése alapvetően nem mondható világbajnoki formának, sőt, adott esetben talán fel sem tűnne sok embernek. Viszont ha belegondolunk, hogy a 2018-as szezonban csak három csapat tudott velük együtt futamot nyerni, akkor megállapíthatjuk, hogy nem volt ez rossz teljesítmény, sőt. Daniel Ricciardo az első hat futamból kettőt is meg tudott nyerni, sőt, ez akár lehetett volna még több, ha nincs a műszaki hiba Bahreinben, vagy az ütközés a csapattárssal Azerbajdzsánban. A Renault motor nyilvánvaló gyengeségei ellenére sokáig a Red Bullnak reális, majd aztán ahogy fogyott a szufla, nyilván egyre halványabb, de mindenképp esélye volt a vb-cím(ek) megszerzésére.

Ahogy Daniel Ricciardóról szólt a Red Bullnál a szezon első fele, úgy jött vissza a meccsbe az évet kifejezetten gyengén és bizonytalanul, rengeteg hibával kezdő Max Verstappen, és tudott megnyerni ugyancsak két futamot - miközben Ricciardo már nem tudott többször dobogósként befutni. A hollandnak volt egy ötös dobogós szériája és karrierje legjobb helyezését elérve negyedik lett az év végi összetettben ezeknek is köszönhetően, sőt, még Kimi Raikkönen sem volt messze a dobogó legalsó fokán: mindössze két pontra.

AP-1PCG3Q8D52111_hires_jpeg_24bit_rgb



„Az egyértelmű, hogy fantasztikus autónk volt” - szögezte le Christian Horner csapatfőnök az F1 hivatalos oldalának adott nyilatkozatában. „Kasztni-szinten az RB14 volt a mezőny legjobbja. Az, amit el tudtunk érni a Renault hiányosságai mellett, hogy meg tudtunk nyerni még így is négy futamot, lenyűgöző teljesítmény. Erős autónk volt, viszont ezt a megbízhatóság miatt, ami meg a csapat leggyengébb pontja volt idén, nem tudtuk kihasználni. Túl sok volt a motorhiba, emellett elkövettünk nem egy bakit saját magunk is, ez pedig nagyon frusztráló volt. Aztán végül sikerült optimalizálni az autót, a gumikat például minden riválisunknál hatékonyabban tudtuk használni. Sok tényezőből állt össze ez az év.”

A szezon elején Ricciardo volt a főszereplő, aztán viszont teljesen elpártolt az ausztrál mellől a szerencse. „Kemény szezonja volt Danielnek” - ismeri el Horner. „A szezon két fénypontja számára egyértelműen a két győzelem volt Kínában és Monacóban. Ő is megszenvedett rendesen a motor megbízhatóságával, ezt nehéz volt feldolgoznia. Nagy kár, hogy nem tudott többet elérni idén, ezt ilyenkor egy csapat mindig sajnálja. Sok sikert kívánunk neki a jövőben.”

AP-1WCW71WG52111_hires_jpeg_24bit_rgb (1)

Max Verstappen saját elmondása szerint is „túlvezetett” a szezon elején, ennek is volt köszönhető a rengeteg hiba, amit elkövetett. Aztán összeszedte magát, a csapatfőnök szerint is. „A szezonja második fele fenomenális volt. Több megmozdulása akár teljesen máshogy is elsülhetett volna, például amikor Lewisszal ütközött Kínában vagy amikor Kimivel ért össze Ausztriában - utóbbi például kulcsmomentum volt a győzelmet illetően. De tanult ebből a nehéz időszakból. Erősebb lett, és a tapasztalattal, ami idővel jön, csak még erősebb lesz.”

A vb-cím idei két legfőbb aspiránsa, a győzelmet végül megszerző Lewis Hamilton és a másodikként befutó Sebastian Vettel is megjegyezte, a Hondára váltó Red Bullban Verstappen jövőre vb-esélyes lehet. „Izgatottak vagyunk” - ismeri el Horner. „Ez egy új kezdet mindenkinek, ráadásul ez lesz az első alkalom, hogy igazi, vérbeli motorszállítónk lesz. Az egész gyár nagyon várja már ezt a munkakapcsolatot.”

AP-1VQXF5SA52111_hires_jpeg_24bit_rgb

A Toro Rossónál a Honda idén már rengeteget fejlődött ahhoz képest, ahogy a McLarent ki tudták szolgálni, így Horner szerint „minden a jó irányba halad. Idén semmilyen megbízhatóságunk nem volt, 11 vagy 12 kiesésünk volt a motor miatt. Sebastiannak és Lewisnak 1. Ezt kell nekünk is elérni. Könnyű ilyenekkel dobálózni, de ha lett volna +40 lóerőnk, teljesen más lett volna a szezonunk. Le a kalappal mindenki előtt, hogy Milton Keynesben megalkották az eddigi legjobb Red Bullt. Ha megnézzük azokat a csapatokat, amelyek ugyanezt a motort használták, ég és föld volt a különbség a javunkra. Jövőre a Hondával még közelebb lehetünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: