DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

2021-től jön a motorgyártók adatmegosztása

Szépen körvonalazódnak a két és fél év múlva esedékes új szabályok a Formula-1-ben. A motorgyártók kötelezően meg kell, hogy osszák technológiájukat az újonnan érkezőkkel, legalábbis Brawn szerint.

A Formula-1 sportigazgatója, Ross Brawn elárult egy részletet a 2021-től bevezetésre kerülő új szabályok tervezetéről. Korábban komoly ellentétet szült az, hogy a jelenleg is a sportágban szereplő gyártók egyáltalán nem szerették volna, ha újabb motorszállítók csatlakoznak a száguldó cirkuszhoz úgy, hogy számukra még az eddigi fejlesztések adatait is rendelkezésre kell bocsátani.

A másik véglet szintén nem érte volna el célját, ugyanis amennyiben minden maradna a régiben, a korábban élénken érdeklődő gyártók egyike sem érkezne végül a Formula-1-be, erről a Lamborghini, a Porsche és a Cosworth is nyilatkozott már. Úgy tűnik, sikerült elérni a kellő kompromisszumot, lesz adatmegosztás az erőforrások terén, de csak bizonyos mértékig kötelező segíteni az újakat.

Az új gyártók kaphatnak technológiai segítséget, de csak korlátozottan


Hosszas és bonyolult tárgyalások folynak az ügyben, de Ross Brawn érdekes fejleményekről számolt be a sajtó számára. „Végre hidat vertünk a jelenlegi gyártók és a lehetséges érkezők közé. Sikerült kompromisszumra jutnunk. A leendő szabályozás szerint az új érkezők megkapják a támogatást a jelenleg is itt levőktől. Lesznek olyan komponensek és technológiák, amiket kötelező lesz megosztaniuk” – nyilatkozta Brawn a formula1.com weboldalon.

„Nem lesz annyira radikális változás, mint amit eredetileg előterjesztettünk, de így is teszünk egy jókora lépést a megfelelő irányba. Több változás is azt szolgálja, hogy sokkal inkább a pilóták kezében legyen az irányítás. A jelenlegi gyártók megértették, hogy nem zárhatják be az ajtót maguk mögött. Ha sikerül felkelteni az érdeklődést új gyártók iránt, kötelező lesz együttműködniük, ennek módját viszont ők oldhatják majd meg” – tette hozzá a sportigazgató.

De vajon a költségvetési sapka és a jelenlegi tervezet elég vonzó lesz az elmúlt hetekben érdeklődésüket vesztő lehetséges új szállítók számára, hogy 2020 után mégis csatlakozzanak a száguldó cirkuszhoz?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: