A Formula-1 sportigazgatója, Ross Brawn elárult egy részletet a 2021-től bevezetésre kerülő új szabályok tervezetéről. Korábban komoly ellentétet szült az, hogy a jelenleg is a sportágban szereplő gyártók egyáltalán nem szerették volna, ha újabb motorszállítók csatlakoznak a száguldó cirkuszhoz úgy, hogy számukra még az eddigi fejlesztések adatait is rendelkezésre kell bocsátani.
A másik véglet szintén nem érte volna el célját, ugyanis amennyiben minden maradna a régiben, a korábban élénken érdeklődő gyártók egyike sem érkezne végül a Formula-1-be, erről a Lamborghini, a Porsche és a Cosworth is nyilatkozott már. Úgy tűnik, sikerült elérni a kellő kompromisszumot, lesz adatmegosztás az erőforrások terén, de csak bizonyos mértékig kötelező segíteni az újakat.
Hosszas és bonyolult tárgyalások folynak az ügyben, de Ross Brawn érdekes fejleményekről számolt be a sajtó számára. „Végre hidat vertünk a jelenlegi gyártók és a lehetséges érkezők közé. Sikerült kompromisszumra jutnunk. A leendő szabályozás szerint az új érkezők megkapják a támogatást a jelenleg is itt levőktől. Lesznek olyan komponensek és technológiák, amiket kötelező lesz megosztaniuk” – nyilatkozta Brawn a formula1.com weboldalon.
„Nem lesz annyira radikális változás, mint amit eredetileg előterjesztettünk, de így is teszünk egy jókora lépést a megfelelő irányba. Több változás is azt szolgálja, hogy sokkal inkább a pilóták kezében legyen az irányítás. A jelenlegi gyártók megértették, hogy nem zárhatják be az ajtót maguk mögött. Ha sikerül felkelteni az érdeklődést új gyártók iránt, kötelező lesz együttműködniük, ennek módját viszont ők oldhatják majd meg” – tette hozzá a sportigazgató.
De vajon a költségvetési sapka és a jelenlegi tervezet elég vonzó lesz az elmúlt hetekben érdeklődésüket vesztő lehetséges új szállítók számára, hogy 2020 után mégis csatlakozzanak a száguldó cirkuszhoz?