Az illetékesek eredetileg drasztikus motorszabályokat terveztek a 2021-es szezontól fogva: a fő megfontolás az volt, hogy új gyártók érkezzenek a Formula-1-be. Csakhogy azzal egyidejűleg, hogy a kezdeti szélsőséges tervek egyre kisebb szabásúvá váltak – végül az egyik energia-visszaforgató egység, az MGU-H elvetését is leszavazták – az is nyilvánvalóvá vált, hogy az egyeztetéseken részt vevő Aston Martin, Porsche vagy Cosworth szándékai nem olyan komolyak, mint először tűntek.
Végül Jean Todt FIA-elnök szeptemberben közölte a kiábrándító tényeket: bár egy gyártó valójában érdeklődött – ez lehetett a Porsche –, 2021-ben nem lesz új csatlakozó, és valószínűleg a szabályok is csupán csekély mértékben módosulnak, Todt elmondása szerint ugyanis mostantól a fő cél, hogy a jelenlegi négy érdekeltet a szériában tartsák.
Most két gyártó, az egyaránt Volkswagen Csoporthoz tartozó Porsche és Lamborghini részéről is érkezett kijelentés, amely a nemzetközi szövetség elnökének szavait támasztja alá. „Egyszerűen ez nem megfelelő időpont az F1-es belépéshez” – mondta egy Volkswagenhez tartozó informátor az Auto Motor und Sportnak. Elmondása szerint a Formula-1-hez szükséges költségvetést inkább utcai hajtásláncok fejlesztésére szánják.
A Lamborghini vezérigazgatója, Stefano Domenicali a Ferrari korábbi csapatfőnöke, ez azonban nem jelenti azt, hogy szorgalmazná a Formula-1-es szerepvállalást.
„Amíg az F1 két osztályra tagozódik, addig nem a mi játszóterünk. Ha beszállunk, akkor erősnek kell lennünk, győznünk kell. A Lamborghininek mások a prioritásai: a Ferrari versenyzésre született, a Lamborghini nem” – hasonlította össze a másik olasz márkával cégét Domenicali.