DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Egy új motorgyártó sem jön 2021-től

Jean Todt FIA-elnök arról beszélt, hogy egy gyártó – állítólag a Porsche – komolyan érdeklődött, de ők sem érkeznek. A cél innentől az, hogy a meglevő négy motorszállítónak kedvezzenek, így a szabályok az eredeti reformtervekkel ellentétben alig változnak.

Nagy reményeket fűzött a Formula-1 2021-hez, amikor a motorszabályokban új ciklus kezdődik: a jelenlegi V6-os hibrid erőforrások helyébe teljesen új formulát képzeltek, amely motorgyártókat csábít a királykategóriába. Megnevezett érdeklődők is akadtak: a Porsche, a Cosworth és az Aston Martin is jelen volt megfigyelőként az egyeztetéseken. Később nyilvánvalóvá vált, hogy a V6-os alapkoncepció megmarad, de az energia-visszanyerő MGU-H eltávolításáról ekkor is sokat beszéltek.

Most úgy tűnik, hogy számos halasztás után a Szingapúri Nagydíj előtt elfogadják tervezetet, amely hangosabbá, olcsóbbá és kevésbé összetetté teszi a motorokat, a hajtáslánc azonban lényegében alig változik jelenlegi formájához képest. Ez egyúttal azt jelenti, hogy nem fog új gyártó beszállni.



„Egyikük demonstrálta érdeklődését, de az is azt elmondta, hogy nincs olyan helyzetben, amelyben kötelezettséget vállalhatna 2021-re, ám nagyon fontos, hogy pontosan ismerje a szabályokat, mert erősen érdeklődhet a jövőben” – mondta az Autosportnak Jean Todt, az FIA elnöke. A lap szerint ez a komoly érdeklődő a Porsche volt.

Todt állítja, ő sosem hitt igazán abban, hogy 2021-re sikerül újabb gyártókat vonzani: „Mindig is pesszimista voltam azzal a ténnyel kapcsolatban, hogy az F1 specifikus szabályai mellett négynél több gyártó lehet a sorozatban. Személy szerint úgy érzem, nagyszerű eredmény négy különböző erőforrást biztosítani 10 csapatnak. Éppen ezért szkeptikus voltam. Emiatt javasoltam, hogy vegyék fontolóra a közös motorszabályokat más sorozatokkal, amely bátorította volna a többi gyártót, de ebből nem lett semmi.”

A Nemzetközi Automobil Szövetség első embere szerint most olyan megállapodást kell kidolgozni, amellyel a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda is elégedett: „A prioritás számomra az, hogy mind a négyet megtartsuk. Mindig is mondtam, hogy nagyon igazságtalan lenne a már meglevő néggyel szemben, hogy egy új miatt mindenen változtassunk. Ez volt az egyik ok, hogy nem történt forradalom a motorszabályok területén. Ha azt a négyet be tudjuk biztosítani, az a szememben nagy eredmény lenne” – beszélt az új célokról Todt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: