Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. március 19. kedd
F1

Leclerc idei sikerei a remek időmérőkön múltak

Bár Marcus Ericsson is élete egyik legjobb idényét tudhatta maga mögött, nem vehette fel a versenyt tehetséges újonc csapattársával. A monacói leginkább a kvalifikációkon tündökölt.

Hosszú évek vegetálása után az újjászervezett Alfa Romeo-Sauber idén teljesen új erőre kapott és a gyenge kezdés után példátlanul dinamikus fejlődésen ment át. Az évad felétől folyamatosan a középmezőnyt erősítette, sőt, nemegyszer előfordult, hogy a három nagycsapat mögött a legjobb teljesítményt a svájci istálló nyújtotta.

Az eddig lesajnált Marcus Ericsson is meg-megvillant időnként (gondoljunk csak az interlagosi időmérőn elcsípett hetedik helyére, amiből Ricciardo rajtbüntetése miatt végül a hatodik rajtkocka lett), de képtelenség volt tartani a tempót a kimagaslóan tehetségesnek mutatkozó Charles Leclerc-rel, aki újonc létére gyorsan a gárda vezérévé vált és úgy tűnik, nem véletlenül kapja meg a Ferraritól élete esélyét a jövő évben.

Az újoncok közül messze Leclerc nyújtotta a legjobb teljesítményt 2018-ban, de az is egyértelmű, hogy az Alfa Romeo-Sauber fejlődése is kimagaslóan jól sikerült. Jövőre Kimi Raikkönennel vélhetően még messzebbre juthat az istálló. A grandprix247.com szakoldal segítségével végigkövethetjük, milyen főbb nyilatkozatai voltak Marcus Ericssonnak az évad során.

- A legújabb Ferrari-motor óriási előrelépés a Saubernek
- Csodálatos érzés újra a pontszerzők között lenni
- Súlycsökkentési okokból nem használok itatórendszert
- Számomra az IndyCar a legvonzóbb lehetőség
- Még mindig az a célom, hogy visszakerüljek a Formula-1-be

A svéd pilóta számára nem szerencsés összehasonlítani őt valakivel, akit a szakemberek és a Ferrari is a jövő világbajnokának gondol. Hozzá képest mind a kvalifikációkon, mind a versenyeken látványosan alulmaradt Ericsson, de többször is kiváló pontszerzésekkel vétette észre magát, valamint ezen kívül is igen gyakran ólálkodott a legjobb tíz környékén.

Az Alfa Romeo-Sauber hatalmasat ugrott idén előre

Charles Leclerc egyre magabiztosabb nyilatkozatai 2018-ban:
- Biztos vagyok abban, hogy Jules és édesapám is fentről néznek
- Megértettem a hibáimat és képes voltam javulni
- Nem leptem meg magam (a jó teljesítménnyel)
- Az álmaim valóra válnak
- Nem érzek különösebb nyomást
- Jól kell teljesítenem, nem kizárólag tanulni megyek a Ferrarihoz

Bár az év eleje kissé kaotikusra sikeredett, Charles Leclerc gyorsan beletanult a Formula-1-be és alig néhány versenyhétvégét követően (leginkább a bakui kiváló futam után) gyorsan átvette a vezető szerepet csapaton belül és minden téren jelentősen rutinosabb csapattársa fölé nőtt. Idén új sztár született a száguldó cirkuszban, a következő években megláthatjuk, meddig is jut.

A két Alfa Romeo-Sauber-pilóta lőlapja 2018-ban

Világbajnoki helyezés – Leclerc: 13., Ericsson: 17.
Szerzett pontok – Leclerc: 39, Ericsson: 9
Csapaton belüli időmérős sikerek – Leclerc: 17, Ericsson: 4
Átlagos időkülönbség az időmérő edzéseken: Leclerc gyorsabb 0,605 másodperccel
Legjobb időmérős eredmény: Leclerc: 7., Ericsson: 7.
Versenyen elért jobb helyezés: Leclerc: 9, Ericsson: 3
Kiesések száma: Leclerc: 6, Ericsson: 4

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?