DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Kubica: A Williams nem hallgatott a pilótákra

Robert Kubica szerint jelenlegi csapata egy éve a legnagyobb hibát akkor követte el, amikor csak a szimulátor adataira támaszkodott, pedig hallgatnia kellett volna az autót vezető versenyzőkre.

Elképesztő mélységekbe zuhant idén a Williams-Mercedes, történetének legtapasztalatlanabb párosát foglalkoztatta (Lance Strollt és Szergej Szirotkint), az FW41 pedig egy alapjaiban félretervezett konstrukcióra sikeredett, amit a versenyzők már februárban észleltek a tesztelés kezdetén. Akkor azonban az istálló még nem hitt nekik.

Pedig jócskán voltak jelek. Stroll, Szirotkin és a tesztpilóta, Robert Kubica is jelezte a mérnököknek, hogy ez az autó teljes egészében pocsék, a legrosszabb, amit a gárda valaha is épített. Pedig a pályára gurulás előtt a szimulációk egészen mást mutattak, mindenki azt hitte, csodafegyver van a kezükben.

„Valóban úgy gondoltuk, hogy kifejezetten jó autóval rendelkezünk, azon adatok alapján, amiket a szimulátorban és más eszközökön mértünk. A csapat nem hitt a pilóták visszajelzéseinek, valamint rettentően lassan reagált, sokkal gyorsabban kellett volna válaszlépéseket tenni. Hallgatniuk kellett volna a versenyzőkre” – nyilatkozta Robert Kubica, aki jövőre már állandó versenyzőként segíti a Williams fejlődését.

„Nem én építem az autót, de időnként a pilótában korábban tudatosul egy probléma, mint a világ legjobb mérnökében. Még a szezon elején is komoly korrelációs gondjaink voltak, végül pedig a szimulációs adatok és a valóság közötti óriási eltérés vezetett az autó teljes félreismeréséhez.”

A Williamsnek nagy szüksége lesz Kubica fejlesztőképességeire


„Mindamellett a második félévben azért sikerült valamelyest fejlődnünk, leginkább a szimulátort illetően. Nagy várakozásokkal kezdtük a szezont, de a téli teszteket követően éreztem, hogy bajok lehetnek. A mérnököknek kicsit tovább tartott erre rájönni, de ez általában normális jelenség.”

„Pilótaként azonnal érezni a fontosabb hiányosságokat. Bár sokáig voltam távol, most is tudom, mire van szükség egy autónál, hogy gyors legyen és a lehető legtöbbet lehessen kihozni a csomagból. Fejlesztgettük az FW41-et, de menet közben újabb és újabb gyenge pontokra bukkantunk, így a köridőinken szinte semmi sem látszott meg ebből, a mi helyzetünkből nagyon nehéz volt felzárkózni.”

„A többiek szintén fejlődtek. A Sauber a szezon elején még mögöttünk volt, de elképesztő mértékben sikerült előrelépniük, végül a stabil középmezőnybe kerültek. Nehéz, de fontos évadon van túl a Williams. Megértettük a hibáinkat, tanulnunk kell belőlük és lehetőleg soha meg nem ismételni” – elemezte a 2018-as évet a visszatérő lengyel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: