DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Ricciardo el akar bújni a világ elől

2018 első harmadában Max Verstappen, utána azonban Daniel Ricciardo számára alakult rémálomszerűen a versenyek többsége. A népszerű ausztrál szerint ettől még erősebb lesz jövőre.

Daniel Ricciardo neve összeforrt a Red Bull-lal, ám ennek a hosszútávú együttműködésnek most vége szakad. Az energiaitalos cég támogatásával került be a Formula-1-be még 2011-ben, majd a következő esztendőtől két szezonon át a Toro Rossónál tekerhette a kormányt. Mark Webber visszavonulása után a Red Bull az anyacsapatnál biztosított lehetőséget számára és meg is hálálta a bizalmat, rögtön három futamgyőzelmet szerzett a nem túl acélos versenyautóval.

Bár Sebastian Vettelt, majd következő csapattársát Danyiil Kvjatot is többnyire legyőzte, Max Verstappen szép fokozatosan a fejére nőtt, idén pedig hatalmas pontkülönbséggel kikapott tőle. Igaz, azt se feledjük, hogy ehhez kellett Ricciardo elképesztő mennyiségű technikai hibája, így nehéz is lett volna sokkal több pontot szerezni, ha az autó nem megy végig a versenyeken.

A szezon vége felé az RB14 teljesítménye drámaian javult (pedig a rövid próba után ők is inkább hanyagolták a Renault harmadik specifikációs erőforrását), Ricciardo alatt azonban rendszeresen megállt a gép, miközben Verstappen sorra szerezte a jobbnál jobb helyezéseket, köztük futamgyőzelmet is.

Többen már összeesküvés-elméleteket gyártottak, mivel az ausztrál technikai hibái drasztikusan megnőttek onnantól, hogy hivatalosan bejelentette, távozik és a gyári Renault istállóhoz csatlakozik a jövő évtől. Rettentően nehéz szezonon van túl, de vajon ez volt pályafutása legnehezebb éve?

Ricciardo Bottas elleni manővere az év előzése lett Kínában


„100%, hogy igen, abszolút mértékben. Pusztán az eredmények miatt is, de ezen kívül is akadtak nagyon nehéz dolgok. A szerződési huzavona, a monacói csúcspont, valamint a rengeteg kiesés miatti mélypontok. Messze ez volt a legintenzívebb és legnagyobb kihívást igénylő szezonom, amit valaha is tapasztaltam” – ismerte el Daniel Ricciardo.

„A kínai hétvége tökéletesen rávilágított az idei szezon kettősségére. Ott a frusztráció és az öröm vegyült (az időmérő előtti szabadedzésen motorhibával félreállni kényszerült az ausztrál, majd elképesztő versenyen a dobogó tetejére állhatott). Vasárnap a dobogón rettentő nagy érzelmek szabadultak fel bennem, ez a sporttal jár.”

„Nem egyszerűen büszke, hanem rendkívül büszke voltam a csapatomra akkor. Később pedig hallottam, hogy az év előzésének választották azt a manőveremet, amivel átvettem a vezetést. Óriási hétvégém volt.”

„Most viszont belevetem magam az ausztrál nyárba, muszáj kikapcsolódnom. Alig várom, hogy hazaérjek, szeretem az otthonomat és az ottani nyarat, idén még az átlagosnál is jobban várom. Néhány napig semmit sem szeretnék csinálni, szerintem még a barátaimnak sem mondom meg, mikor érkezem, három-négy napot csak magam szeretnék lenni, utána jöhet az aktívabb kikapcsolódás” – tekintett előre Ricciardo.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: