Toto Wolff ugyan egyetért azzal, hogy a nyitottkarosszériás versenyautóknál szükség van a pilóta fejének védelmére, de egyáltalán nem biztos abban, hogy a halo a megfelelő megközelítés ennek megvalósításához.
Az idei évben többször is láthattuk, hogy az esztétikailag nem túl csinos eszköz akár életet is menthet, a Formula-2-ben és a Formula-1-ben (például Charles Leclerc belgiumi baleseténél) egyértelműen kiderült, hogy a halo remek szolgálatot tett és egy esetleges súlyos fejsérülést akadályozott meg.
Ugyanakkor múlt vasárnap, Abu Dhabiban nagyobb baj is történhetett volna, ugyanis Nico Hülkenberget a fejreálló autóban foglyul ejtette a fejvédelem. „Nem tudtam saját magamtól kiszállni az összetört autómból. Jobb oldalamon a fal, bal oldalamon pedig a halo” – ismerte el a tapasztalt német.
A Mercedes csapatfőnökét kifejezetten megijesztette, amit látott. „Ami a legjobban aggaszt engem, az, hogy képtelen volt kiszállni az autóból, amikor meglátta a lángokat. Ha valami komolyabb baj (komolyabb tűz) történne, erre az esetre ki kellene fejlesztenünk egy új rendszert, ahol a pilótát könnyebben kiszabadíthatjuk a versenyautókból” – mutatott rá Toto Wolff.
A 2016-os világbajnok szerint is a halo egyetlen gyenge pontja az esetlegesen kigyulladó autó. „A fejvédelem egyetlen problémája éppen ez. Nyilvánvaló, hogy a biztonság sokat javult ennek segítségével, de talán újra felül kellene vizsgálni a rendszert” – fogalmazott Nico Rosberg.
Később annyit hozzátett a balesetben érintett versenyző, hogy nem biztos abban, hogy az extra komponens miatt nem tudott kiszállni. „Nem tudom, hogy a halo akadályozott-e pontosan. A jobb oldalamon mindenképpen ott volt a védősáv, emiatt nagyon kevés helyre szorultam be. Csak ültem és vártam a pályabírókra, akik nagyon gyorsan reagáltak és kiszabadítottak” – mondta el Hülkenberg.