DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Problémával teli szombatot zárt a Force India

Mindkét versenyzőnek akadt gondja az Abu Dhabi Nagydíj időmérőjén, vagy azt megelőzően. Ennek ellenére Esteban Ocon elérte a Q3-t, Sergio Perez pedig egy jó eredményben reménykedik.

Nem mondható simának a Force India szempontjából a szombati nap. Az időmérőt megelőző szabadedzésen Esteban Oconnak akadt motorikus és hidraulikus gondja, így az is csoda, hogy a csapat fel tudta készíteni az autót a kvalifikációra. 

„Elveszítettünk egy kis időt az utolsó edzésen, de hatalmas erőfeszítéseket tett a csapatom azért, hogy az autó kész legyen az időmérőre” – dicsérte meg joggal szerelőit a francia versenyzője.

Az már csak hab volt a tortán, hogy Oconnak így is sikerült a kilencedik helyre, Nico Hülkenberg elé kvalifikálnia magát, és ezzel 16. alkalommal győzte le csapattársát 2018-ban időmérő edzésen. „Elégedett vagyok a végeredménnyel. A Q1-es köröm nagyon jó lett, és úgy gondolom, hogy a legjobbat hoztuk ki az autóból a kvalifikáció során”

Ocon izgatott idei utolsó versenye előtt: „Lesz veszély az első tízen kívüli autóktól a futamon, mivel jobb gumin fognak elrajtolni, de remélhetőleg meg tudjuk csinálni a stratégiánkat a hiperlágyakon is. Nehéz és izgalmas lesz!”

 force-india-abu-dhabi-idomero-2018



Sergio Perez, nem lehetett elégedett, főleg, hogy az autója sem volt tökéletes: „Csalódott vagyok az időmérős tempónk miatt. Nem nyújtunk jó teljesítményt a hétvégén, és van még néhány probléma az autóval, amit nem sikerült megoldanunk. Ez főleg az egykörös etapoknál jelentkezik, mert ilyenkor az autó összevissza csúszkál.”

„Remélhetőleg vasárnap már más lesz a helyzet, és legalább szabadon választhatunk gumit a versenyre. A pontokat célzom meg, de ez nem olyan egyszerű a 14. helyről.”

Otmar Szafnauer a nehézsége ellenére is úgy gondolja, hogy csapata a pontokért küzdhet majd a futamon: „Nem lesz egyszerű verseny. Nem volt sima utunk az időmérőig, és ez a tempónkon is megmutatkozott. Sergio nem volt megelégedve autója egyensúlyával, és szenvedett a Q2-ben, így a 14. helyről rajtol majd szabad gumiválasztással. Az összes középcsapatnak eléggé hasonló a tempója, de a pontok így is elérhetők.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: