DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Renault rászolgált a negyedik helyre

Nico Hülkenberg az utolsó versenyig koncentrált marad, bár istállóját már csak egy elképesztő balszerencse foszthatja meg az összetett negyedik helytől. A német szerint helyezésük megérdemelt.

Már csak nagyon halvány matematikai esélye maradt a Haas-Ferrarinak, hogy befogja a gyári Renault istállót a negyedik pozícióért folytatott harcban (24 pont a különbség). Az amerikai gárda ebben ugyan szinte biztosan alulmarad, de összességében rendkívül büszkék lehetnek idei előrelépésükre, hogy a mezőny végéről a pályák nagy százalékában a negyedik erőt tudták képviselni.

Nem sikerült azonban tökéletesen egyenletesnek maradni, néhány pályán betliztek (leginkább Monacóban és Mexikóban), valamint a két diszkvalifikálás és az egyéni, valamint csapathibák során is rengeteg pontot buktak, az idénynyitón például azonnal huszonkettőt két, borzalmasan elrontott kerékcserének köszönhetően.

A Haas sokszor került a Renault elé, de a franciák egyenletesebben teljesítettek


A Renault rutinos német pilótája viszont az utolsó pillanatig odafigyel, mert a Formula-1-ben bármi megtörténhet. „Az utóbbi néhány évben mindig Abu Dhabiban fejeztük be a szezont, most is sok múlik ezen a nagydíjon. A gyártók bajnokságában egyelőre nem biztosítottuk be 100%-osan a pozíciónkat, bár kétségtelenül jóval kényelmesebb helyzetben vagyunk, mint tavaly ilyenkor. Tudjuk, mit kell tennünk” – tekintett előre Nico Hülkenberg.

„Természetesen szeretnék pontokat szerezni a szezonzárón, hogy ezt a számomra nagyon jó, 2018-as szezont remekül zárhassam le. Az évad során folyamatosan erősödtünk, így abszolút megérdemeljük a negyedik helyet” – tette hozzá a tapasztalt német, akinek még mindig nincs dobogós helyezése a Formula-1-ben.

A Renault alapvetően teljesítette az utóbbi két év elvárásait, tavaly sikerült a középmezőnybe való felzárkózás, most pedig a három élcsapat mögötti negyedik hely is óriási valószínűséggel már zsebben. Ennek ellenére a következő lépés rendkívül nehéz lesz, ugyanis a Ferrari-Mercedes-Red Bull trió inkább tovább távolodott a középcsapatoktól, ezt a szakadékot pedig nagyon nehéz lesz átugrani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: