DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Haas: Sajnos túl késő már

Hiába rendelkezett gyakran a mezőny negyedik leggyorsabb versenyautójával a Haas, a csapatfőnök szerint már lehetetlen megelőzni a Renault-t. Pedig az év közepén úgy tűnt, meglesz a negyedik hely.

Már a téli teszteken látszott, hogy az eddig epizódszerepet játszó Haas-Ferrari idén hatalmasat lép előre és ez valóban így is történt. A felkészülésen mutatott kitűnő forma ugyanis visszaköszönt Melbourne-ben is, ám a mennyből végül a pokolba jutott a gárda, hiszen a kiváló időmérős eredményt végül (két súlyosan elrontott kerékcsere miatt) nullázás követte, ezzel pedig huszonkét pontot bukott rögtön az istálló.

Többször is bőkezűen szórták el a biztos pontszerző helyeket, különösen Romain Grosjean, aki csak az évad derekára stabilizálta remek formáját, ami viszont azóta is töretlenül tart. Két kizárás miatt is rengeteg egységet veszített a csapat, így csak magának köszönheti, hogy idén a jelek szerint meg kell elégednie az ötödik hellyel (ami így is óriási előrelépés tavalyhoz képest).

Matematikailag ugyan még behozható az idényzárón a Haas hátránya, ám a jelenlegi erőviszonyok ismeretében rettentően kaotikus futamra és hatalmas szerencsére lenne szükség ahhoz, hogy a huszonnégy pontos lemaradást megfordítsa a Grosjean-Magnussen páros.

A Haas számára semmiképpen nem vereség az ötödik hely sem


„Sajnos már túl késő, ez meglehetősen frusztráló. Másrészt viszont azt se feledjük, hogy még mindig csak a harmadik évadunkat töltjük a sorozatban és az is óriási teljesítménynek számít, akiket legyőztünk idén. Elgondolásunk szerint a Renault-t is megvertük volna idén, ha nem hibázunk annyit, illetve ha nem diszkvalifikálnak többször is” – mutatott rá Günther Steiner csapatfőnök.

„Vannak harcok, amiket megnyerünk, másokat viszont elveszítünk. Végső soron viszont az ötödik helyezés is kiváló eredmény a csapattól. Csak a csoda segíthet, hogy ennél jobb helyen végezzünk. Az ötödikkel is boldogok vagyunk, ez a versenyzés, bár persze kicsit frusztráló, ha az ember tudja, hogy még jobb is lehetett volna. Mindig mindenki jobb szeretne lenni.”

„A nyári szünet előtt rendkívül erősek voltunk, ősszel viszont többször is gyengélkedtünk, jött a kizárás és a mexikói betli is. Ezek miatt nem arra gondolok, hogy bármelyik konkrét helyszínen vesztettük volna el a negyedik pozíciót, bár ha Ausztráliában nem rontunk, akkor a megszerzett huszonkét egységgel, hozzávéve azt, hogy a Renault pedig kevesebb pontot szerzett volna, most a negyedik helyen állnánk. De a feltételes mód a sportban nem játszik, elfogadjuk és ezzel együtt is büszkék vagyunk idei teljesítményünkre” – fogalmazott Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: