Bár elsőre úgy tűnt, csak a kerekek értek össze a mára hírhedté vált ütközés során, a visszajátszások alapján nyilvánvalóvá vált, hogy megsérült Verstappen padlólemeze is. Az első helyről kiforgatott RB14-es jobb oldalán lifegett egy nagyobb karbondarab, most pedig maga az érintett mondta el, mi is történt pontosan az autójával.
„Az autóm padlólemeze súlyosan megsérült a balesetben. Ötven pontnyi leszorítőerőt vesztettem” – mondta Verstappen a SpeedWeeknek.
„Ez rengeteg. Általában akkor szoktak minket hallani panaszkodni a rádióban, ha két-három pontnyit veszítünk el” – folytatta a holland pilóta. „Azt hittem, annál a pontnál véget is ért a versenyem. Az autóban ülve kellett sok mindent optimalizálnom, hogy a lehető legtöbb leszorítőerőm legyen, de nyilvánvaló, hogy ez nem volt az igazi.”
A Red Bull mérnökei elmagyarázták, hogy mit is jelent ez pontosan. Ez nagyjából a teljes leszorítóerő 10%-a, ami rengeteg, főleg ha azt nézzük, mennyire a határon autóznak a versenyzők. Bár Verstappen ennek ellenére egyre közelebb és közelebb tudott kerülni Hamiltonhoz, a leintéskor egy másodperccel elmaradt a brit mögött, akinek motorproblémákkal kellett szembenéznie.