Mexikóban is megfigyelhettük, hogy a Q3-ról éppen csak lecsúszó pilóták és csapatuk mennyire elégedett az eredménnyel. A Force Indiánál is így történt, egyértelműen elismerték, hogy egyáltalán nem szerettek volna bekerülni a legjobb tíz közé, a mezőny ugyanis rettentően nem szereti a hiperlágy keveréket, márpedig a nagyon szoros középmezőnyben kizárólag azzal lenne esély a Q3-ba kerülésre.
Szeretnék kihagyni az életükből a hiperlágy abroncsokat a verseny folyamán, a tizenegyedik és tizenharmadik rajtkockából pedig ezt el is érik. Tervüket remekül végrehajtották, bár eredetileg a hatodik sort szerették volna elfoglalni, de Fernando Alonso egy remek körrel bezavart és elcsípte a 12. helyet.
„Megvolt a tempónk ahhoz, hogy a Q3-ba is bekerüljünk a hiperlágy keveréken, de nem szerettük volna megkockáztatni, hogy azokon a gumikon kelljen rajtolnunk. Előre tudtuk, hogy az ultralágyakon nehéz lenne bejutni a legjobb tízbe, viszont azzal, hogy keményebb keveréken rajtolhatunk vasárnap, mindenképpen előnyünkre válik majd” – nyilatkozta Sergio Perez.
„Egyszerűen a jobb stratégia mellett döntöttünk. Biztos vagyok abban, hogy a versenyen jó esélyeink vannak. Hiszek abban, hogy a mi stratégiánk a megfelelő, a futam során jóval feljebb fogunk érni” – tette hozzá a hazai pályán versenyző mexikói pilóta.
A csapatfőnök is elismerte, hogy fel sem merült bennük, hogy a második szakaszból a leglágyabb abroncsokkal jussanak tovább. „Úgy döntöttünk, inkább játszunk egyet, úgyis a vasárnapi eredmény számít. A szabadedzések során észleltük, hogy a hiperlágy keverék rettentően kopik. Mindenképpen el akartuk kerülni, hogy a hiperlágyakon kelljen rajtolnunk” – ismerte el Otmar Szafnauer.
„Egyedül azt bánom, hogy Fernando (Alonso) befért elém. A Q2-es köröm utolsó szakaszában tapadáshiánnyal küzdöttem, ő pedig a hiperlágyakon be tudott jönni elém” – fogalmazott Perez.