Bár a szabadedzés után még a levegőben lógott az eső fenyegetése, végül száraz pályán kezdődött meg a Mexikói Nagydíj időmérő edzése a teljes mezőny részvételével – Valtteri Bottas hirtelen szükségessé vált motorcseréjét ugyanis időben elvégezte a Mercedes.
Némi meglepetésre éppen a finn lett az, aki a leggyorsabb idővel zárta a Q1-et, először taszítva le ezzel a hétvége során a tabella éléről Max Verstappent. A Mercedesek egyedüliként a középső keveréket is elővették az első szakaszban, és bár az ultralágyon futott idejük is elég lett volna a továbbjutáshoz, végül a hiperlágyon is kihajtottak, az ekkor elért köridőkkel pedig mindketten átugrották a Red Bullokat. Az öt kiesőhelyre a két Williams, a gyengélkedő két Haas és Stoffel Vandoorne került, az utolsó helyről azonban nem Szergej Szirotkin, hanem majd Pierre Gasly fog rajtolni, aki motor- és váltócserés büntetéseket cipel magával.
A Q2-ben a három nagycsapat pontosan azt tette, amire számítani lehetett tőlük. Mivel a rózsaszín oldalfalú gumik túl lágynak, versenykörülményekre alkalmatlannak tűnnek ezen a pályán, a Red Bullok, a Mercedesek és a Ferrarik a lila ultrlágyakkal futották meg gyorskörüket, és kényelmesen el is foglalták velük a legjobb hat helyet. Ezekkel az abroncsokkal fognak majd rajtolni vasárnap. A pénteken még remeklő Renault-k már nem engedhették meg maguknak ezt a luxust, Hülkenberg és Sainz a hiperlágyakon is csak a 7-8. helyen végeztek, a Sauber pedig szintén kettős továbbjutást ért el versenyzőivel. Itt ért véget az időmérő viszont Ocon, Alonso, Perez, Hartley és Gasly számára.
A Q3 hiperlágy gumikon is szorosan alakult az élmezőnyben. Az első gyorsköröknél a Ferrari méregfogát a hétvégén először megmutatva Vettel autózta a pálya első 1:14-es körét, Hamiltont is megelőzve ezzel, ám az utolsóként érkező Verstappen 185 ezreddel átugrotta őt – a Red Bull az első szektor hosszú egyeneseiben időt veszít, a másik kettőben azonban visszahozza ezt a lemaradást.
Az utolsó köröknél azonban váratlan helyről jött a meglepetés: az egész hétvégén csapattársánál lassabb Daniel Ricciardo 26 ezreddel megjavította Verstappen idejét, a holland azonban nem tudott gyorsabban menni, így a Red Bull-lal végül az ausztrál pilóta szerezte meg a pole-pozíciót a Mexikói Nagydíjra. A végén Hamilton tudott még javítani, amivel bejött Vettel elé a harmadik helyre, így kedvező pozícióból várhatja a futamot, ahol elég a 7. helyen is célba érnie ötödik bajnoki címéhez.
Verstappen eddigi legnagyobb - és egyik utolsó - lehetőségét szalasztotta el arra, hogy az F1 legfiatalabb rajtelsője legyen, Ricciardo viszont most először szerzett pole-t Monaco utcáin kívül.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:14.759 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:14.785 | 0.026 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:14.894 | 0.135 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:14.970 | 0.211 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:15.160 | 0.401 |
6 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:15.330 | 0.571 |
7 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:15.827 | 1.068 |
8 | Carlos Sainz | Renault | 1:16.084 | 1.325 |
9 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:16.189 | 1.430 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:16.513 | 1.754 |
Q2 | ||||
11 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:16.844 | 1.204 |
12 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:16.871 | 1.231 |
13 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:17.167 | 1.527 |
14 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:17.184 | 1.544 |
- | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | - | - |
Q1 | ||||
16 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:16.911 | 1.331 |
17 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1:16.966 | 1.386 |
18 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:17.599 | 2.019 |
19 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:17.689 | 2.109 |
20 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 1:17.886 | 2.306 |