DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
F1

A Ferrari végleg dobja új padlólemezét

A Formula-1-ben gyakran előfordul, hogy egy fejlesztés a pályán nem hozza a várt eredményt. Így történt ez a Ferrarival is, Mexikóban újra kipróbálták a frissített padlólemezt, de nem elég jó.

Teljesen új padlólemezzel érkezett a Scuderia az Egyesült Államokba az elmúlt hétvégén, ám a szabadedzések tapasztalatai után úgy döntöttek, a versenyen nem használják. Úgy is tűnt, hogy az olasz istálló autói a régebbi variánssal gyorsabbak voltak Austinban, ezt aláhúzza Kimi Raikkönen futamgyőzelme is.

Mexikóvárosban még egy esélyt adtak a frissített komponensnek, de ezen a pályán sem elégedett a gárda a padlólemezzel, ezért úgy határoztak, nem folytatják a kérdéses elemmel, inkább visszatérnek a régi, jól bevált alkatrészhez. Pénteken eléggé el volt veszve a Ferrari a Red Bullhoz viszonyítva, ám a nagy rivális, Mercedes sem vitte túlzásba az első két szabadedzésen.

„Érdekes edzéseken vagyunk túl. Sokat tanultunk a fejlesztéseinkről és úgy döntöttünk, a régebbit használjuk a továbbiakban. Jóval boldogabb lennék, ha több tapadásunk lenne. A Red Bull nagyon erősnek tűnik, nekik akadt a legkevesebb gondjuk az abroncsokkal” – idézi Sebastian Vettelt a Motorsport.com szakoldal.

Vettel szerint öt-hat tizedet lehet javulni csak a megfelelő gumikezeléssel


„Semmit nem jelent, hogy egyelőre a Mercedesek előtt vagyunk. Mindenki a határon használta a gumikat, próbálta őket munkára fogni, hogy kevesebbet csúszkáljunk. Kizárólag a Red Bullnak sikerült tökéletesen ez a feladat. Mexikóváros nagyon magasan helyezkedik el, emiatt külön nehézség, hogy nincs megfelelő tapadásunk. Sokat csúszkálunk.”

„Éppen ez a probléma, hogy a ritka levegő miatt nincs elég tapadásunk és leszorítóerőnk, így az abroncsok sem működnek a megfelelő tartományban, márpedig, ha a gumikezelés nincs rendben, akkor minden sokkal nehezebb. Emiatt láthatunk óriási különbségeket a köridőkben. Ha az abroncsokat nem tudjuk megfelelően munkára fogni, óriási tempóhátrányt szenvedünk el. Úgy vélem, szombaton mindenki előrelép majd ezen a téren.”

„A gumik kulcsfontosságúak lesznek. Ha ugyanis 3-4 kilométer/órával gyorsabban megy valaki az egyenesben, az alig hoz bármit a konyhára. Ha viszont az abroncsainkat a megfelelő tartományba tudnánk hozni, azonnal, akár négy-öt tizedmásodpercet is gyorsulhatnánk. Az pedig nem kevés” – tekintett előre Vettel, aki 1,2 másodperccel Verstappen mögött végzett a negyedik helyen (még Ricciardo és Sainz is befért elé).

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: