DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Verstappen rajtavesztett a kockáztatáson

Max Verstappen számára nem tartott sokáig a szombati időmérő edzés, mert autója meghibásodott, idén már sokadszor. Igaz, Austinban ezúttal nem a motorral adódott probléma.

A korábbi években is láttuk, hogy nem ajánlatos az extra, sárga kerékvetőkre rámenni, mert bármikor tönkreteheti az autók első szárnyát vagy felfüggesztését. Ennek esett áldozatul Max Verstappen Austinban, ahogy a tizenötös kanyarnál, kigyorsítás közben kicsit ráment a jobb hátsó kerékkel egy ilyen fekvőrendőrre, ez pedig pont elég volt ahhoz, hogy a felfüggesztés kitörjön a helyéről.

Ez még a kvalifikáció első szakaszában történt és bár korábbi idejével már továbbjutott a Q2-be, azon részt venni már nem tudott, mivel a rendelkezésre álló idő túl kevés lett volna a csapatnak, hogy a kérdéses elemet ilyen gyorsan megjavítsa. Ezzel nagyon nehéz helyzetbe hozta saját magát, ismerve a Renault-motoros Red Bull gyenge egyenesbeli végsebességét, a tizenötödik kockából nehéz lesz felzárkózni.

„Hozzáértem a külső íven elhelyezett kerékvetőhöz, ez pedig tönkretette a felfüggesztésemet, a féltengelyemet szintén hazavágta. Ez elég furcsa, mert előtte is végig rámentünk arra a kerékvetőre. Ezzel ugyanis jóval gyorsabban lehet kigyorsítani a kanyar után” – ismerte el Max Verstappen.

Mindenki használja azt a sárga rázókövet, Verstappennek ez most az időmérőjébe került


„Azok a plusz kerékvetők legalább két éve ott vannak már, így eléggé érthetetlen az eset. Ráadásul mindenki más ugyanígy rámegy azokra a sárga rázókövekre. De a mi autónk ezt most nem bírta ki” – tette hozzá a fiatal holland.

Valamennyit javít Max Verstappen helyzetén, hogy a két Toro Rosso a mezőny végéről indul majd, mivel a Honda újfent frissített, gyorsabb motorvariánst próbálgat Austinban, az erőforráselemek cseréi miatt pedig már pénteken egyértelmű volt, hogy Gasly és Hartley foglalja majd el az utolsó rajtsort vasárnap.

A hollandnak már komoly rutinja van az Egyesült Államokban, hogyan zárkózzon fel a mezőny utolsó harmadából, ugyanis tavaly a 17. kockából volt kénytelen indulni és végül harmadikként intették le. Igaz, az emlékezetes, utolsó pillanatos előzését szabálytalannak minősítették, így egy utólagos büntetés miatt végül nem állhatott fel a dobogóra, negyedikként rangsorolták.

„Szerintem a versenytempónk mindig sokkal jobb. Remélem, aránylag hamar meg tudom előzni a középmezőnybeli ellenfeleket, ahogy tavaly is és akkor még lehet egy jó futamunk” – tekintett előre Verstappen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: