DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Tost: Nincs kiskapu a költségvetési sapkán

A kis- és középcsapatok érdekeit szolgálná a kiadások maximalizálása a Formula-1-ben, ám sokan aggódnak annak ellenőrizhetősége miatt. Franz Tost nem tartozik közéjük, szerinte minden rendben lesz.

2021-től tervezi a Liberty Media a költségvetési sapka bevezetését a száguldó cirkuszban. Mivel a nagy gyártók iszonyatos összegeket ölnek a Formula-1-es projektbe, az általuk támogatott gárdák nem különben, így egyre inkább csak mélyül a szakadék a rengeteg forrással rendelkező gazdag, illetve a jóval szerényebb anyagi hátterű kiscsapatok között. A Formula-1-ben minden a pénzről szól, a Renault is azt érzi, hogy a Honda ezért kerülhetett eléjük.

Ezen szeretne változtatni az F1 vezetősége, nem meglepő módon a legtöbb támogatót pedig nem az élmezőny tagjai közül szerez. A Toro Rosso csapatfőnöke is ezek közé tartozik, sőt, ő maga szorgalmazta már jóval korábban ennek bevezetését. A faenzai istálló feje úgy érzi, az ellenőrzéssel sem lesz semmi gond.

2021 után talán nem lesz ennyire kettészakadva a mezőny


„Évek óta harcolok a költségvetési sapkáért és úgy tűnik, hamarosan bevezetésre kerül. Mindig voltak olyan vélemények, hogy ellenőrizhetetlen lesz ennek betartása, de szerintem ez nonszensz. Mindent lehet ellenőrizni. Az FIA, az FOM és mindenki más gondolkodjon el, hogy a kezdetektől hogyan képes felügyelni a kiadásokat” – nyilatkozta Franz Tost az Autosport szaklapnak.

„Ha úgy akarnám, akkor minden egyes csapathoz elküldöm egy képviselőmet, akinek feladata minden héten, minden hónapban a költségek pontos felügyelete. Ennyi és nem több. Ha például most, a technikai szempontokat figyelembe véve mindent ellenőrizni tudnak, akkor nonszensz, hogy pont ezt ne lehetne. Még tesztelni sem mehetünk anélkül, hogy a töréstesztet ne teljesítené a karosszériánk.”

A kiadások felső határa talán közelebb hozhatja a mezőny többi részét a Mercedes-Ferrari-Red Bull hármashoz, ugyanis a jelenleg a negyedik helyen tanyázó Renault lemaradása 227 pont a Red Bull mögött.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: