Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 9. hétfő
F1

Verstappen attól fél, edzés lesz az időmérőből is

Max Verstappen úgy véli, nem kellene hozzányúlni az időmérő jelenlegi lebonyolítási rendszeréhez. A holland szerint ha egy extra szakaszt is betesznek, amit Q4 néven terveznek is, az egész időmérő egy újabb szabadedzéssé silányulhat.

Egyelőre még csak terv az, hogy megvariálja a Liberty Media és az FIA az F1-es időmérők jelenlegi lebonyolítási rendszerét, viszont mivel elég nagy sajtója volt annak, hogy a vezetőség az eddig meglévő Q1-Q2-Q3 szisztéma mellé egy negyedik szakaszt is tervez, sokan elmondták erről véleményüket.

Max Verstappen is megtette ezt a Motorsport.com portál kérdésére válaszolva, a holland nincs elragadtatva az ötlettől.

„Én így hagynám, különben túlságosan elnyújtják” - gondolkozott el Verstappen. „Egyre több gyakorlást jelentene ez, holott az időmérőnek épp a rövidség kell, hogy a lényege legyen, ahol nincs túl sok lehetősége a versenyzőknek arra, hogy mért kört fussanak. Különben mi értelme az egésznek? Így az egész csak egy újabb edzéssé silányulna. Szerintem az időmérő lényege az, hogy az rövid, van pár dobása a versenyzőknek arra, hogy gyors kört fussanak, és ennyi. Minél több kört tudnak futni a versenyzők, egy idő után annál inkább mindenki össze fog tudni rakni egy jó kört.”

00118018_007

Korábbi toro rossós csapattársa, Carlos Sainz osztotta Verstappen véleményét.

„Csak úgy szeretném ezt látni, hogy mindenkinek egy szett gumija van” - szögezte le a spanyol Renault-s. „Ne adjunk egyik versenyzőnek sem második esélyt, legyen mindenkinek egy-egy lehetősége szakaszonként, így pedig a nyomás is nagyobb lenne. Versenyzőként a lényeg az, hogy összerakjunk egy-egy olyan kört, amivel tovább tudunk jutni a Q1-ből a Q2-be, onnan pedig a Q3-ba. Ha erre csak egy lehetőségünk lenne, ahhoz nagyon kellene koncentrálni, ugyanis egyetlen hibát sem követhetsz el.”

Ami felmerült problémaként, az az, hogy mi lenne egy Q4 megléte esetén a legjobb kiscsapatokkal - többen attól félnek, hogy ezzel még nagyobb hátrányba kerülnének ezek az istállók és versenyzőik a Ferrarihoz, a Mercedeshez és a Red Bullhoz, vagyis a három nagyhoz képest.

Sainz alapvetően kétkedve fogadja az ötletelést, de meggyőzhető. „Ha új időmérő-lebonyolításon gondolkoznak, mindenképp át kell gondolniuk a gumikérdést is. A kettő együtt jár. Nem lehet egy új rendszert a gumikérdés átgondolása nélkül kitalálni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?