DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Verstappen attól fél, edzés lesz az időmérőből is

Max Verstappen úgy véli, nem kellene hozzányúlni az időmérő jelenlegi lebonyolítási rendszeréhez. A holland szerint ha egy extra szakaszt is betesznek, amit Q4 néven terveznek is, az egész időmérő egy újabb szabadedzéssé silányulhat.

Egyelőre még csak terv az, hogy megvariálja a Liberty Media és az FIA az F1-es időmérők jelenlegi lebonyolítási rendszerét, viszont mivel elég nagy sajtója volt annak, hogy a vezetőség az eddig meglévő Q1-Q2-Q3 szisztéma mellé egy negyedik szakaszt is tervez, sokan elmondták erről véleményüket.

Max Verstappen is megtette ezt a Motorsport.com portál kérdésére válaszolva, a holland nincs elragadtatva az ötlettől.

„Én így hagynám, különben túlságosan elnyújtják” - gondolkozott el Verstappen. „Egyre több gyakorlást jelentene ez, holott az időmérőnek épp a rövidség kell, hogy a lényege legyen, ahol nincs túl sok lehetősége a versenyzőknek arra, hogy mért kört fussanak. Különben mi értelme az egésznek? Így az egész csak egy újabb edzéssé silányulna. Szerintem az időmérő lényege az, hogy az rövid, van pár dobása a versenyzőknek arra, hogy gyors kört fussanak, és ennyi. Minél több kört tudnak futni a versenyzők, egy idő után annál inkább mindenki össze fog tudni rakni egy jó kört.”

00118018_007



Korábbi toro rossós csapattársa, Carlos Sainz osztotta Verstappen véleményét.

„Csak úgy szeretném ezt látni, hogy mindenkinek egy szett gumija van” - szögezte le a spanyol Renault-s. „Ne adjunk egyik versenyzőnek sem második esélyt, legyen mindenkinek egy-egy lehetősége szakaszonként, így pedig a nyomás is nagyobb lenne. Versenyzőként a lényeg az, hogy összerakjunk egy-egy olyan kört, amivel tovább tudunk jutni a Q1-ből a Q2-be, onnan pedig a Q3-ba. Ha erre csak egy lehetőségünk lenne, ahhoz nagyon kellene koncentrálni, ugyanis egyetlen hibát sem követhetsz el.”

Ami felmerült problémaként, az az, hogy mi lenne egy Q4 megléte esetén a legjobb kiscsapatokkal - többen attól félnek, hogy ezzel még nagyobb hátrányba kerülnének ezek az istállók és versenyzőik a Ferrarihoz, a Mercedeshez és a Red Bullhoz, vagyis a három nagyhoz képest.

Sainz alapvetően kétkedve fogadja az ötletelést, de meggyőzhető. „Ha új időmérő-lebonyolításon gondolkoznak, mindenképp át kell gondolniuk a gumikérdést is. A kettő együtt jár. Nem lehet egy új rendszert a gumikérdés átgondolása nélkül kitalálni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: