Az Orosz Nagydíj hétvégéje előtt lett készen a Honda legújabb fejlesztésű erőforrásával, amit Szocsiban a pénteki szabadedzéseken már kipróbáltak és rendkívül elégedettek voltak a teljesítménybeli előrelépéssel. Ugyanakkor az elmondások szerint szokatlan rezonancia lépett fel az egység működése közben, ami a tavalyi szezon elejére visszagondolva igen rossz emlék.
Bár a japán mérnökök szerint valószínűleg csak kalibrálási problémával szembesültek, amit a megfelelő szoftveres frissítéssel orvosolni lehet, elképzelhető, hogy az új motor erős, de jelenleg még törékeny. Az idei második variáns sem volt eleinte megbízható, majd később rengeteget javítottak ezen a problémán.
A Honda F1-es technikai igazgatója mindenképpen szeretné, ha az új belsőégésű motorral vághatna neki a két Toro Rosso a japán hétvégének, ugyanakkor nem lesz könnyű megtalálni a legmegfelelőbb beállítást az erőforrás terén sem. Pedig a suzukai aszfaltcsíkon ez kulcsfontosságú lesz a jó eredményhez.
„Ami az erőforrásunkat illeti, technikailag nagy kihívás a pályán zsinórban elhelyezkedő, közepes sebességű kanyarok miatt, ahol a remek vezethetőség a legfontosabb faktor. Ezt pedig egységünk megfelelő beállításaival érhetjük el” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe.
„Ez lesz az első hazai futamunk a Red Bull, Toro Rosso partnereként, mindkét pilótánk meglehetősen zsúfolt napokat él meg, amióta megérkeztek Japánba, számos gyárunkat meglátogatják.”
„Terveink szerint a legújabb specifikációjú erőforrást vetjük be, amit Szocsiban, pénteken már megfuttattunk. Ennek köszönhetően reméljük, hogy igen erős versennyel jelentkezünk a hétvégén hazai közönségünk előtt” – tette hozzá a japán szakember. A paddockbeli hírek arról szólnak, hogy 0,5-0,6 másodperc közötti javulást hoz az istállónak a Honda új motorja, ez óriási ugrás. Ennek köszönhetően a Honda azt reméli, hogy tempóban a Force Indiával lehetnek egy szinten.
Ha valóban igazolják az adatok és az eredmények is ezt az értesülést, akkor a Red Bull jövőre jóval erősebb szezont futhat az ideinél.