Esteban Ocon, aki korábban tesztelt a Lotusszal, a Force Indiával és a Ferrarival is, végül a Mercedes junior programjába került bele, még 2016-ban, és az F1-es debütálás is ebben az évben történt, mikor Rio Haryantót váltotta a Belga Nagydíjon a néhai Manor istállónál. A következő évtől már a Force India pilótája volt, a Mercedes hathatós támogatásával. És ez a red bullosok legnagyobb problémája.
„Ha Esteban nem függ már semmilyen szerződéstől, akkor megbeszélhetjük. De tényleg úgy értem: egy szerződéstől sem! Ez a mi ülésünk, és nem a Mercedesé” – válaszolta Marko a Sky F1 riporterének arra a kérdésre, hogy volna-e egy helyük a francia pilóta számára.
Miután fiatalkorának nagyrészét Renault-motoros autók volánja mögött töltötte, joggal számíthattunk arra, hogy jövőre a gyári csapat pilótája lesz, azonban Ricciardo – amellett, hogy mindenkit meglepett – alaposan keresztülhúzta Ocon számításait. 2019-ben alighanem érkezik Lance Stroll a Force Indiához, amely után két lehetősége marad Oconnak: vagy szerződést bont a Mercedesszel, és elbeszélget a Toro Rosso vezetőivel, vagy ott van még a Williams, amivel fixen az utolsó helyek egyikén lesz. Illetve három: jövőre nem indul az F1-ben.
Nem sokkal a Szingapúri Nagydíj előtt egyébként a Mercedes bejelentette, hogy szerződést bontanak Pascal Wehrleinnal, pont azért, hogy ne hátráltassák őt egy hasonló szituációban. Ki tudja, talán Ocon kedvéért is meglépné ezt a Mercedes, aztán később még ki tudja, mit hoz a jövő.