Jövő évtől az időmérő edzés egy újragondolt formátuma döntheti el a Formula-1-es mezőny rajtsorrendjeit, írta a motorsport.com. A szaklap beszámolója szerint a Stratégiai Csoport legutóbbi ülésén a versenyhétvégék szombati napjának csúcspontja volt terítéken, és az ötletelésekből az alábbi tervezet született.
A kvalifikációt a jelenlegi háromról négy etaposra bővítenék, a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban így négy-négy versenyző búcsúzna, eldöntve a rajtrács hátsóbb régióinak sorrendjét. A Q4-re nyolc autó maradna bent, ők küzdhetnének a pole-pozícióért. Ez a lebonyolítás elsősorban az élmezőnynek jelentene extra kihívást, nekik ugyanis az eddigi kettővel ellentétben háromszor kellene jó kört összerakniuk ahhoz, hogy a rajtrács legelejére kerülhessenek. Amellett, hogy az F1 vezetői a legjobbakat plusz munkára sarkallják, egy Szingapúrban felmerült dilemmára is többé-kevésbé megoldást nyújtanak.
A sorozat versenyigazgatója kifejezetten jó ötletnek találja a tervezetet, amit a Liberty Media a szurkolók megkérdezése után alakított ki. „Ez inkább az F1-től származik. Sok véleménykutatást végeztek, és úgy gondolják, ezt tetszene a nézőknek. Kissé rövidebb etapok kevesebb szünettel, négy-négy kiesővel, végül nyolc bennmaradóval. Szerintem ez egy egészen jó ötlet, de dönteni nem én fogok róla” – magyarázta Charlie Whiting, majd hozzátette, a részleteken még csiszolni kell.
„A következő dolgunk az, hogy felmérjük, gumik szempontjából ez mivel járna. Bevallom, nem emlékszem, milyen hosszúságú Q4-ről volt szó… talán 10 perc. Kérdés, hogy ennyi idő elegendő-e két gyorskörre két szett gumival. Ezt a kérdést alaposan meg kell vitatni.”