A szabályok azt is kimondják, hogy egy csapat mindkét autójának azonos fényezést kell viselnie, ellentétben például az IndyCarral, ahol a színek a szponzorok függvényében versenyzőnként és autónként változnak. Egy emlékezetes eset, amikor a BAR 1999-ben különbözőképp akarta felmatricázni két autóját, hogy egy-egy cigarettamárkát képviseljenek. Az engedélyt nem kapták meg, így jött létre a képen is látható cipzáros festés.
„Amit én támogatni tudnék, jelenleg pedig nem engedélyezett, ellentétben az IndyCarral és NASCAR-ral, az a festés megváltoztatása az év folyamán” – beszélt a kérdésről a motorsport.com-on idézett Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója egy londoni motorsport témájú üzleti fórumon. Az amerikai ugyanakkor feltételként kötné ki, hogy a két autó nem különbözhet:
„Továbbra is úgy gondolom, hogy a két autónak meg kell egyeznie. De például ha Monacóban az egyik partnerrel nagy programot futtat egy csapat, és arra a versenyre például Dell-autót szeretne, tehesse meg, de mindkét autó legyen olyan. Így a rajongók továbbra is felismernék, hogy az egy McLaren vagy Ferrari.”
A két autó megegyezésére vonatkozó kitétellel Brown azt az üzenetet erősítené, hogy a Formula-1 csapatsport: „A Formula-1-ben minden csapat felismerhető a fényezéséről. Ha 20 különböző festés lenne, akkor bele lehetne zavarodni, hogy ki kicsoda. A NASCAR-rajongók versenyzőközpontúbbak, ők azt látják, hogy Jimmie Johnson van a Lowes-festésű autóban, míg Fernando Alonso a McLarenben van.”
Alkalmi festéseket a Formula-1-ben általában teszteken vagy autóbemutatókon láthatunk, néhányszor azonban egy-egy versenyen is felbukkant az állandótól eltérő dizájn, mint a Red Bull 2005-ös monacói Star Wars-festése (az alapszíneket megtartva), vagy David Coulthard fehér autója búcsúversenyén 2008-ban.