DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Még legalább két csapatra szükség lenne

A Formula-1 egyik legnagyobb problémája, hogy nem feltétlenül jutnak el a tehetségek az őket megillető helyre. Esteban Ocon ügye rámutatott erre, George Russell szerint még két csapat kellene.

A Mercedes juniorprogramjának három, nagy tehetséggel megáldott tagja is várakozásra, illetve kényszerű kihagyásra számíthat(ott), mivel nem sikerült számukra megfelelő versenyzői ülést találni. Pascal Wehrlein már a tavalyi év végén partvonalra került, néhány napja hivatalosan szakított a német gyártóval, a hírek szerint jó esélye van a Toro Rossóhoz kerülni.

Esteban Ocon két évnyi remek versenyzés után sem maradhat a mezőnyben a Force India felvásárlása miatt, helyét ugyanis Lance Stroll veszi majd át. George Russell szintén a Mercedes háttértámogatását élvezi, szívesen lépne már fel a legfelső kategóriába, de nincs hova. A fiatal brit jelenleg vezeti a Formula-2-es bajnokságot, de valószínűleg egyelőre nincs út felfelé.

Russell is szívesen fellépne az F1-be, de jelenleg nincs hova


Az éllovas úgy véli, még kellene két istálló a száguldó cirkuszba, hogy az ifjú tehetségek számára több lehetőséget kínáljon a Formula-1. „Érzésem szerint a Formula-1-ből nagyon hiányzik legalább két további csapat. Mindössze húsz autó áll fel a rajtrácsra, ebbe a létszámba betörni egy fiatal pilótának rettentően nehéz” – nyilatkozta George Russell a Motorsport.com szakoldalnak.

Esetleg Toto Wolff ötlete a három versenyautó indításáról? „Úgy gondolom, hogy a harmadik autó ötlete, vagy valami, ami ebből indul ki, nagyon is jó elgondolás. Néha csak a fizetős pilóták érkezését kísérhetjük figyelemmel. De mondjuk a fiatalok hazai nagydíja jó lehetőség lenne, például Ázsiában ázsiai, Amerikában pedig amerikai pilóták bemutatkozásra.”

„A Mercedesnek, a Ferrarinak és a Red Bullnak is lehetősége lenne a mélyvízbe dobni fiatal pilótáit anélkül, hogy különösebb kockázatot jelentene. A problémát a felmerülő rengeteg pluszköltség okozná” – tette hozzá Russell. Bár a német gyártó főnöke szerint két éven belül a tapasztalt pilóták döntő többsége kiöregszik és eltűnik a mezőnyből, lehetőséget adva ezzel a fiataloknak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: