A Szingapúri Nagydíj hétvégéjének pénteki napján a német pilóta vette ki a maga részét a hibákból, a második szabadedzésen a falhoz csapta autója jobb oldalát, ezzel a másfél órából egyet elveszített, nem tudott versenyszimulációt sem futni. A futamon viszont a csapat szúrta el a taktikát egy túl korai kerékcserével, emiatt pedig Max Verstappen visszaelőzhette a németet.
A Ferrarinak ez már nem az első elhibázott döntése volt az idény során, miközben a nagy rivális Mercedes szinte tökéletesen hozza le a 2018-as évet, legalábbis stratégiai és megbízhatósági szempontból. Egyedül Ausztriában szenvedett el egy kettős kiesést az istálló, míg az idénynyitó, Ausztrál Nagydíjon a virtuális biztonsági autós időszakban számolták el nagyon a különbséget, így Hamilton visszaesett a második helyre és ott is ragadt a leintésig.
Többször is vereséget szenvedett Vettel és a Ferrari ilyen-olyan okokból az elmúlt hónapokban, miközben úgy tűnt, hosszú évek óta először a vörös autók erősebbek az Ezüst Nyilaknál. Ehhez képest Lewis Hamilton előnye negyven pontra nőtt riválisával szemben, míg a konstruktőröknél is stabilan vezet a Mercedes.
Vettel a napokban kifejezte azon vágyát, hogy ha lehetősége lenne rá, nagyon szeretne tanácsot kérni jó barátjától, Michael Schumachertől. A hétszeres világbajnok legenda egykori nagy riválisa, Mika Hakkinen érzi is, mi lehet ennek hátterében.
„Láttam, hogy nemrég Sebastian azt kívánta, bárcsak Michael Schumachertől tanácsot kérhetne ebben a helyzetben. Értem, hogy miért mondta ezt. Michael tudna abban segíteni, hogyan hozza ki a legtöbbet a Ferrari csapatból, mivel ő mindig szorosan együtt dolgozott a menedzsmenttel és a technikai személyzettel” – írta Mika Hakkinen az Unibet blogján.
„Erősen úgy néz ki, hogy Vettel elvesztette bizalmát és hitét a csapatában, amely nem nyújtja számára a szükséges támogatást” – tette hozzá a kétszeres világbajnok finn. De akkor mivel magyarázhatók Vettel saját vezetői hibái?