DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

24 versenyhétvége szerepel a tervek között

A Liberty Media tervei szerint nemhogy csökkenne, de még növekedne is a futamok száma a Formula-1-ben. A versenyhétvégék továbbra is háromnaposak lennének, ezekről beszélt Ross Brawn.

A száguldó cirkusz motorsport igazgatója a pontrendszer átalakítását könnyen elképzelhetőnek tartja, ugyanakkor az évente teljesítendő nagydíjak száma nem csökkenne, sőt, tovább bővülne, akár huszonnégyre is. Pedig már a jelenlegi huszonegy is komoly megterhelés a csapattagoknak. Változatlan maradna a péntektől vasárnapig tartó nagydíjhétvége, bár korábban voltak olyan hangok, hogy kétnaposra kellene csökkenteni.

Idén láthattunk a Formula-1 története során először olyat, hogy zsinórban három hétvégén kellett versenyezni, ez pedig logisztikai szempontból is nehéz feladat az istállók számára, a szerelők és mérnökök pedig teljesen kimerültek az európai triplázás miatt. Ennek ellenére a tervek további bővülést hozhatnak.

„Szeretnénk növeli a futamok számát, a huszonnégyet vettük célba. A csapatokra gyakorolt hatását viszont redukálnánk, így meg kell vizsgálnunk, hogyan és hova tudnánk beilleszteni az extra versenyeket. Úgy véljük, a Formula-1 elbír több nagydíjat is, ám ennek a 24 futamnak minőséginek kell lennie” – nyilatkozta Ross Brawn.

Elbírná a mezőny és a csapatok a 24 nagydíjat is?


„Nem szeretnénk plusz versenyeket pusztán azért, hogy a számot növeljük vele, terveink szerint ezek az események valóban hozzátennének a Formula-1-hez. Folyamatos megbeszéléseket folytatunk a csapatokkal, hogyan hozzuk össze ezt a mennyiséget úgy, hogy hatékony és szórakoztató is legyen.”

Mi változhat még a jelenlegi rendszerhez képest? „Az időmérő edzés lebonyolítását vizsgáljuk, valamint a pontrendszeren is változtathatunk. Az istállókkal és az FIA-val is mély tárgyalásokban vagyunk, hogy megtaláljuk a leginkább előrevivő megoldást.”

„A szurkolók visszajelzései arra engednek következtetni, hogy azt érzik, a tizedik helytől lefelé senki nem versenyez már, mindenki kímélő üzemmódra állítja az autót, hogy spóroljon a motorral, a váltóval és így tovább. Ha mondjuk a tizenötödik helyig kapnának pontokat, nem éreznénk úgy, hogy nincs miért versenyezni a tízen kívül.” – tette hozzá Brawn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: