Az évad első harmada egészen pocsékul sikerült a rutinos francia pilóta számára, egy bokszutcai és számos vezetői hibának köszönhetően nagyon sokáig még pontot sem tudott szerezni, miközben a Haas-Ferrari fennállásának legjobb versenyautóját rakta össze. Közben Kevin Magnussen szárnyalt és sorra gyűjtögette a jobbnál jobb helyezéseket.
Az utóbbi időben fordult a kocka, Romain Grosjean magára talált és rendre elveri dán csapattársát, ez Szingapúrban igen látványosra sikeredett, Magnussen kihullott a Q1-ben, míg a francia egy kitűnő nyolcadik rajtkockával vétette észre magát. Még a hetedik helyre is lett volna esélye.
„Remek teljesítmény nyújtottam. Bár az utolsó körömben erős túlkormányzottság lépett fel a 21-es kanyarban, ott nagyjából három tizedet veszíthettem. Ha az nincs, még Sergio Perezzel is egészen szoros lehetett volna (a hetedik helyért). Monacóban nagyon gyors volt a Force India, így nemigen lepett meg, hogy ezen a hasonló típusú pályán megint ez a helyzet” – nyilatkozta Romain Grosjean.
„Kár, hogy Kevinnek nem sikerült továbbjutnia, azt hiszem, körülbelül egy tized hiányzott neki. Egy ilyen pályán mindig nehéz a Q1-ben megtalálni a határokat. Nem akarjuk túlzottan nyomni neki, nehogy összetörjük az autót, ugyanakkor nem lazsálhatunk, mert akkor nem jutunk tovább.”
„A verseny elképesztően hosszú lesz. A hiperlágyakkal nagyjából három kört lehet menni, utána a legjobb, ha a lágy keverékre váltunk. Érdekes lesz a vasárnap, nagyon meleg lesz, valószínűleg a biztonsági autót is fogjuk látni. Remélhetőleg a versenytempónkat is jól eltaláljuk, óriási harcra számítok” – tekintett előre Romain Grosjean.
A rettentően gyenge évkezdés után rögtön felmerült, hogy a franciának mennie kell a Haastól, ám az utóbbi hetekben annyira meggyőzően teljesít (sokkal jobban, mint a korábban sokat dicsért Magnussen), hogy egyre valószínűbb, hogy ezzel megtarthatja ülését az amerikai istállónál.