Bár az idei átigazolási időszak csúcsát jelenleg Kimi Raikkönnen sauberes szerződése jelenti, de attól, hogy elértük ezen kavalkád csúcspontját, a történet még nem ért véget. Egy megállapodás szerint a Saubernek minden évben szabadon kell hagynia az egyik ülését arra az esetre, ha a Ferrari saját csapatán kívül kívánna pilótát foglalkoztatni a száguldó cirkuszban. Azt gondolhatnánk, hogy Raikkönen friss leigazolásával a Sauber a következő két évre letudta ezt a kötelességét, így a csapat a másik üléssel szabadon rendelkezik, ám az Autosport információ szerint nem ez a helyzet.
A brit híroldal úgy értesült, hogy Raikkönen ezen egyezségen felül érkezik a csapathoz, így a Ferrarinak megvan a lehetősége arra, hogy egy saját nevelésű versenyzője érdekében kitúrja Marcus Ericssont a helyéről. Ez felveti a kérdést: vajon be akarnak-e ültetni a Sauberbe egy saját pilótát, és ha igen, akkor kit? Ha élnek a lehetőséggel, akkor egyetlen személy merülhet fel, aki nem más, mint Antonio Giovinazzi, aki Charles Leclerc mellett a Ferrari másik ígéretes nevelése.
A 24 éves olasznak a maranellóiak már tavaly is próbáltak egész évre ülést találni, ám számára egyelőre a szimulátoros munka maradt. A Ferrarinak ebben a helyzet arról kell döntenie, melyik kezébe harap: teljes évre beülteti Giovinazzit a svájciakhoz, így elveszíti fejlesztőpilótáját, vagy egy évre halasztja a dolgot, és elveszi a bizonyítási lehetőséget a tavaly óta tűzközelben tartott pilótától.
Ericsson akkor sem nyugodhat meg teljesen, ha az olaszok továbbra is fejlesztőpilótaként alkalmaznák Giovinazzit, ugyanis az Autosport szerint egy másik versenyző, egy bizonyos Stoffel Vandoorne is bekopogott a Sauberhez. A McLarentől elengedett belga pilótát több szál is a svájciakhoz köti – egyrészt a csapatfőnök, Frederic Vasseur 2014 és 2015 között a GP2-ben Vandoorne főnöke volt, másrészt a belga jelenlegi menedzsere, Alessandro Alunni Bravi is a csapat vezetőségében tevékenykedik.
A Ferrari október 15-éig élhet opciós jogával, így van még idejük mérlegelni a helyzetet, miközben mi azon gondolkozunk, lehet-e még tovább fokozni az F1 valaha látott egyik legizgalmasabb átigazolási időszakát.