Finoman szólva is ingadozónak nevezhető Romain Grosjean 2018-as idénye. A francia versenyző egyszer negyedikként, kétszer hatodikként ért célba – utóbbiak közül Olaszországban kizárták a Haas szabálytalan padlólemeze miatt –, a többi verseny többségén azonban pontot sem szerzett, első egységei a kilencedik nagydíjon érkeztek. Az utóbbi nagydíjakon stabilabban teljesít – Monzát ideszámítva zsinórban négyszer végzett a top 10-ben –, csapata pedig azt akarja, a versenyző folytassa is így, hogy kiérdemelje a 2019-es szerződést.
„Általában Romain ilyen versenyeket teljesít” – mondta a motorsport.com-nak Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az Olasz Nagydíj kapcsán. „Amire szükségünk van a részéről, hogy ezen a szinten maradjon, ne ingadozzon. Egy versenyző valamennyit mindig ingadozik, de túl sokat nem szabad. Jelen pillanatban egészen jó munkát végez.”
Az egyéni bajnokság 14. pozíciójába felkapaszkodó Grosjean is úgy véli, a kezdeti kisiklás után megtalálta igazi önmagát: „Azt hiszem, megértettem bizonyos dolgokat, és visszakerültem oda, ahol a szezon kezdetén kellett volna lennem. Most ott tartok, ahol akarok, élvezem a vezetést és várom a következő versenyt.”
„Inkább velem kapcsolatos a fordulat, nem az autó beállításaival. Eleinte szenvedtem a beállítással is, ami aláásta az önbizalmam, és elkövettem pár hibát, melyeket nem kellett volna. Baku fájdalmas volt ezek közül, időbe telt megemészteni. Ugyanez történt 2012-ben: nem szándékosan ütköztem másokkal az 1-es kanyarban. Meg kellett értenem, mi késztetett arra, hogy rossz döntéseket hozzak a jók helyett, amikor két tizedmásodpercem jutott elgondolkodni rajtuk” – magyarázta a francia.
A Grosjean teljesítményén kívül álló tényezők a francia pilótának kedvezően alakultak, köszönhetően annak, hogy a Ferrari Charles Leclerc-t választotta. Előzetesen azt feltételezték, hogy amennyiben a Scuderia megtartja Kimi Raikkönent, Leclerc a francia helyére, a Haashoz kerül. Kevin Magnussen maradását az amerikai istállónál erős idei szereplése miatt nem kérdőjelezték meg.