DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Renault szerint rettenetesen káros az F1-nek a B csapatok jelenléte

A Renault szerint rettenetesen káros a Formula-1-nek az, hogy a nagy istállók B csapatokat tartanak a saját holdudvarukban, ezzel ugyanis gyakorlatilag monopolhelyzetbe kerülnek mindenki máshoz képest.

A Mercedes a Force Indiával és a Williamsszel van évek óta szoros kapcsolatban, a Ferrari égisze alá tartozik kimondva-kimondatlanul a Haas és most már a Sauber is, a Red Bullnak pedig évek óta ott van liblingként a Toro Rosso.

A Renault, bár évek óta több csapatnak szállít motorokat (a Red Bull mondjuk 2019-re pont szakít velük), saját elmondása szerint mindig egyforma feltételeket biztosított a klienscsapatoknak, és még 2018 elején leszögezte, ugyanez a célja a McLarennel is, amelynek idén kezdtek motorokat szállítani.

A technikai igazgató Nick Chester szerint rendkívül káros a száguldó cirkusznak az, amit a riválisok csinálnak, és „rabszolgákat” tartanak, de szépen fogalmazva is minimum B-csapatként hívja ezeket mindenki.

„Ha ez a modell jelen lesz a költségvetési sapka bevezetése után is, az nagyon nagy problémát jelent majd” - jegyezte meg Chester a Motorsport.com szakportálnak. „Jelenleg nem látom azt, hogy egy istálló az élen harcoljon anélkül, hogy legyen legalább egy, de inkább két szatelitcsapata.”

Charlie Whiting még az Olasz Nagydíj hétvégéjén mondta el, tisztában van ő és az FIA is a jelenséggel és a problémákkal, és azon vannak, hogy megoldást találjanak erre. „Nagyon is figyelnünk kell erre, és folyamatosan beszélünk is erről. A Haas és a Ferrari kapcsolata indította el ezt a vitát. Tudjuk, miért jöhetett ez az egész létre, volt egy kiskapu, amit az új belépők előtt már bezártunk, de a Haas még meg tudta csinálni. De a többi szövetséget is folyamatosan figyeljük.”

Chester markáns véleményt formált ezekről az úgynevezett szövetségekről. „Vagy elejét kell venni az alkatrészek csereberéjének, vagy ha meg is marad ez, a nagy csapatok csak egységesített alkatrészeket biztosíthassanak a B istállóknak. Egyébként azok, akik nem így járnak el, óriási hátrányba kerülnek és semmilyen érdekük nincs ebben.”

Pedig mindenki egyet akar. „Jó lenne látni új gyártókat, erős függetleneket, viszont ha ez a modell fennmarad, nincs értelme tovább függetlennek lenni. Így egyik szatelitcsapat sem fog soha nyerni, szóval marad a szokásos három esélyes.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: