DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A Sauber a Ferrari döntésére vár

Jóval szorosabb a kötelék idén a Ferrari és a Sauber között. A svájci istálló addig nem nevezi meg pilótapárosát, amíg a Scuderia nem dönt Kimi Raikkönennel kapcsolatban. Lehet, hogy még egy hónapig.

Az Alfa Romeo-Sauber és az olasz istálló közötti szövetség egyik eleme, hogy a Ferrari dönthet a svájciak egyik pilótájáról. Egyelőre ezt teljes homály fedi, néhány hónapja Kimi Raikkönen biztos visszavonulását vizionálták a szakértők, ám a sajtó az utóbbi hetekben biztos abban, hogy a jégember ismét hosszabbított a Ferrarival és már csak a hivatalos bejelentés hiányzik.

Ez alapvetően érinti a Saubert, mivel ha a veterán finn mégis visszavonulna, akkor a legnagyobb valószínűséggel Charles Leclerc kerülne Sebastian Vettel mellé a Ferrarihoz, így a svájciak elveszítenék vezérpilótájukat. A csapathoz közeli források szerint a döntést október 15-éig szeretné meghozni a gárda.

Szövevényes az ügy, mert ha Raikkönen valóban hosszabbít(ott) a Scuderiával, még akkor sem biztos, hogy Leclerc a Saubernél marad, sok szakértő szerint a Haashoz léphet feljebb, a fiatal monacói helyét pedig egy másik, Ferrari-kötődésű ifjonc, Antonio Giovinazzi vehetné át.

A Sauber addig nem dönt másik üléséről, amíg Leclerc sorsa nem dől el


A Sauber kiválasztja már előre másik pilótáját? „Megtehetnénk, de a pilótafelállás nagyon fontos, jobb tudni egyszerre mindkét versenyző kilétét, mielőtt bejelentjük. Inkább megvárjuk partnerünk döntését. Hogy siettetjük-e a Ferrarit a bejelentéssel kapcsolatban? Én egyáltalán nem siettetem őket, szerintem a sajtó sokkal inkább nyomás alá helyezi őket, mint én” – reagált a Motorsport.com szakoldal kérdéseire Frederic Vasseur, a Sauber csapatfőnöke.

„Nem tudom, tavaly mikor jelentették be Kimit. Úgy rémlik, ennél jóval később történt. Attól, hogy Daniel Ricciardo csapatot váltott, nem kell hirtelen mindenkinek egy héten belül határoznia a jövő évről. Nem tudom, mi történt a nyáron, megcsípte őket egy szúnyog, vagy ilyesmi, de a pilótapiac teljesen megkergült. Mi viszont nyugodtak maradtunk.”

„Számomra a legfontosabb, hogy mindig a következő futamra összpontosítsunk” – tette hozzá a csapatfőnök. A Sauber egyébként érdekes időszakot él át, Spa-Francorchamps (Charles Leclerc esete) után Monzában is ékes bizonyítékkal szolgált arra, hogy a kötelező fejvédelem akár életet is menthet egy-egy súlyos balesetnél. A monzai második szabadedzésen ugyanis Marcus Ericsson bukott hatalmasat, de szerencsére nem sérült meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: