DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

A Mercedes gyűlöli a csapatutasítást, de valószínűleg alkalmazni fogja

Toto Wolff szerint sem fenyegette a Mercedes a Ferrari belgiumi győzelmét. Hamilton bajnoki előnye fogy, így észszerűnek tűnik, hogy Bottast beállítsák mögé. Erről Monza alapján határoz a csapat.

Második és negyedik hellyel távozott a Mercedes a Belga Nagydíjról: habár vereséget szenvedtek a Ferrarihoz képest, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas begyűjtött 30 egysége mégis több, mint amennyit a rivális istálló szerzett Spa-Francorchamps-ban, ami örömhír a csapatnak annak fényében, hogy hétvégén nem egyszer szóvá tették, az SF71H versenyképesebb autó.

„A vasárnap kicsit laposabb volt az időmérő drámája után. Lewis meglehetősen erőtlen volt az első körben, Vettel megette az egyenesben” – értékelte a versenyt a Mercedes sajtóanyagában Toto Wolff csapatvezető. „Utána nem tudta visszaadni a szívességet, amikor Sebastiannak sikerült leráznia őt a horogról a biztonsági autót követő újraindításnál. Onnantól fogva egy gyorsabb autót üldöztünk, és nem igazán volt meg az elegendő tempónk, hogy fenyegetést jelentsünk a vezetésre. A stratégia terén megpróbáltuk, amit lehetett, megpróbálni az elévágást és nyomást helyezni a Ferrarira, de nem bicsaklottak meg. Megérdemelt győztessé váltak.”

 



Habár a Mercedes konstruktőri előnye 15 pontra nőtt, Lewis Hamilton az egyéni világbajnokságban pontokat veszített, 17 egységgel áll Sebastian Vettel előtt. Maga a versenyző is arról beszélt, hogy a jelenlegi erőviszonyok fényében nagyon gyorsan eltűnhet a különbség. A megoldás az lehet, hogy a Mercedes egyértelműen segítő szerepre osztja be Bottast, akinek hátránya már most 87 pont.

„Gyűlölöm a csapatutasítást, teljesen versenyzői ösztönöm ellen van” – idézi a racefans.net Wolffot. „Mindig megpróbáltunk semlegesek lenni a két versenyzőhöz, és eddig még nem folyamodtunk hozzá, nem is beszéltünk róla. Meglátjuk, hogyan alakul Monza, utána pedig felvetjük a kérdést, hogy minden erővel egyik versenyzőnk mögé kell-e állnunk. Pillanatnyilag azonban adósak vagyunk két pilótánknak és a Formula-1-nek azzal, hogy nem avatkozunk be a versenybe.”

Idén már volt csapatutasítás a Mercedesnél: a Német Nagydíjon Bottast felszólították, hogy ne támadja csapattársát. Wolff akkori magyarázata szerint a parancs nem az első és második számú pilóta hierarchiájáról szólt, hanem arról, hogy nem akarták veszélyeztetni az első és második helyet, melyet hazai pályán megszereztek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: