DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Alonso nem tart az Indycar veszélyeitől – oda is igazol?

Fernando Alonso saját bevallása szerint még nem döntötte el, hogy mivel foglalkozik majd 2019-ben a Formula-1 helyett és a WEC mellett, ám a Belga Nagydíj szombati napján sokat sejtetően megjegyezte: bár az Indycar sokak szerint a veszély szinonimája, nem tart az amerikai együléses széria jelentette rizikótól.

Mint ismeretes, Alonso a nyári szünetben jelentette be, hogy az idei szezon végén pontot tesz 2001- ben kezdődött F1-es pályafutásának végére. A kétszeres világbajnoknak elfoglaltsága így is lesz, hiszen a Toyota gyári csapatának tagjaként aktív résztvevője a megbízhatósági-vb (WEC) idén kezdődött és jövőre végződő szuperszezonjának (ahol a Le Mans-i 24 órás megnyerésével újabb nagy lépést tett nagy álma, a Triple Crown megnyerése felé), ám a közvélemény szerint ez biztosan nem lesz elég a spanyol számára.

Sőt, a Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás megnyerése mellé a hármas koronához szüksége van még az Indianapolis 500-diadalra is, így kézenfekvőnek tűnik, hogy az Indycarban is szerencsét próbáljon – akár egy teljes szezonra. A McLaren egy ideje már dolgozik egy saját IndyCar-projekten és pusmogják is a paddockban, hogy Alonso ennek a formálódó gárdának a kötelékében harcol majd a tengerentúli sikerekért. „Most még nem tudom pontosan, hogy mit fogok csinálni jövőre” – mondta Alonso a McLaren-Renault szombati sajtóértekezletén, Spa-Francorchamps-ban, ahol jelen volt a formula.hu is.

00118015_519



Az utóbbi időben több durva baleset, például Robert Wickens esete is rávilágított, hogy az IndyCar bizony roppant veszélyes műfaj. Alonso tavaly már megpróbálkozott az Indy 500-zal, ahol kimagaslóan teljesített, célját, a futam megnyerését azonban nem sikerült összehoznia. Amikor a sajtó munkatársai az észak-amerikai sorozat veszélyeit kezdték ecsetelni, a pilóta sokat sejtetően megjegyezte, hogy nem tart a rizikótól.

„Tudom, hogy milyen kockázatokat rejtene magában egy teljes szezon az Indycarban, ugyanakkor tudom azt is, hogy a legveszélyesebb maga az Indy 500. Az a futam a leggyorsabb, nincs még egy olyan gyors verseny az egész világon. Őszintén szólva a motorsportban bármikor, bármi megtörténhet, nemcsak az Indycarban vagy az F1-ben. Minél nagyobb a tempó, annál nagyobb a kockázat, márpedig a legnagyobb tempó az Indy 500-on van. Ha az ember az Indycar egész szezonra vállalkozik, nem nagyobb a veszély, mint az Indy 500-on, mert az a legveszélyesebb” – fogalmazott 2005 és 2006 világbajnoka.

00118015_406

Ha Észak-Amerikába megy, a spanyolnak – talán – gondja lehet abból, hogy ott a Honda fújja a passzátszelet motorszállítóként, márpedig a McLaren előző három F1-es szezonja óta tudjuk: a spanyol és a japán vállalat között csúnyán megromlott a viszony, ráadásul érdekellentét alakulhat ki amiatt is, hogy a pilótának érvényes szerződése van a Toyotával. Adott a kérdés: össze lehet-e hozni a projektet úgy, hogy versenyképes legyen és senki érdekei ne sérüljenek?

00118015_257

Alonso szerint igen: „Jelenleg is két csapattal van szerződésem, a McLarennel és a Toyotával. Nem gondolnám, hogy probléma lenne ebből. Ha a WEC mellett egy másik sorozat mellett is elkötelezem magam, valószínűleg úgy teszem majd, hogy az ebben résztvevő márkák, autógyártók vagy vállalatok számára ne legyen probléma a motorszállító partnerből. Úgy gondolom egyébként, hogy ráérek ezzel később foglalkozni.”

Ami Spában bebiznyosodott: nincs semmi meglepő abban, hogy Alonso megcsömörlött a jelenlegi helyzettől, az Ardennekben ugyanis a nagy múltú gárda az egyik leggyengébb. Míg a spanyolnak sikerült a 17. helyre küszködnie magát az időmérő edzésen, addig például márkatársa, a helyi színeket képviselő Stoffel Vandoorne eddig az összes edzést az utolsó pozícióban zárta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: