Immáron a Stroll-birodalom égisze alatt fut a Force India, amely az előzőhöz kísértetiesen hasonló névvel, ám teljesen új nevezőként szerepel a királykategóriában a hétvégi Belga Nagydíjtól kezdve. Az ügy részletei jól ismertek, az utórengések viszont még csak ezután következnek, pláne pilótafronton. Igaz, a belgiumi paddockban úgy hírlik, hogy egy váratlan apróság miatt csúszásra lehet számítani. Hogy miért? A válasz első hallásra nevetséges: Esteban Ocon 1,86 méteres magassága miatt.
Mint ismeretes, a francia pilóta nem is olyan régen még a Renault-hoz készült, ahonnan Daniel Ricciardo derült égből villámcsapásként bombázta ki, így menedzsmentjének (élen a Mercedes csapatfőnökével, Toto Wolff-fal) új lehetőség után kellett néznie. Ez a folyamat akkor pörgött csak igazán fel, amikor kiderült, hogy a Force India belátható időn belül Strollék fennhatósága alá kerül, akikről sejteni lehetett, hogy a nagyfőnök fiát, Lance-t nem akarják túl sokáig állomásoztatni a sínylődő és történelmi mélységbe süllyedt Williamsnél.
Ocon számára az egyetlen számításba jöhető, azonnali lehetőség a McLaren, ahonnan Stoffel Vandoorne kifúrásával tudnának helyet csinálni neki. Paddock-források szerint ez nem is lenne akadály, mivel Zak Brown csapatfőnök szívesen szabadulna a belgától, az azonnali váltást más akadályozza. Úgy hírlik, hogy Ocon a belgiumi hétvége kezdete előtti napokban már egy üléspróbán is átesett a McLarennél, ahol kiderült: a maga 1,86 méterével túl magas, a wokingi csapatnak át kellene szabnia, amire viszont nem feltétlenül elég az olasz futamig hátralevő néhány nap. Sokkal valószínűbb, hogy a váltás Szingapúrban mehet végbe, így Stroll apuka valószínűleg csak akkor ültetheti be csemetéjét az új szerzeménybe.
Az új Force India várhatóan Perezzel és Stroll-lal fejezi be a szezont és ők maradnak 2019-re is, Ocon pedig szintén tartósan állomásozhat a McLarennél, ahol Carlos Sainz lesz a csapattársa. Miután Stroll kilép a Williamstől, a helyére szinte biztosan Robert Kubica ül be, aki péntek este a formula.hu-nak egy széles mosoly kísértében csupán annyit mondott, hogy „nagyon remélem”, amikor az állítólagosan közelgő éles visszatérésről kérdeztük.
Mi várható még a pilótapiacon, már 2019-es tekintetben? Vandoorne állítólag kiszorul a mezőnyből és egyre többen számítanak ugyanerre Romain Grosjeannal kapcsolatban is. A francia helyén, Kevin Magnussen mellett az egyre erősödő pletykák szerint Charles Leclerc kap lehetőséget, aki a Sauber-volánt egy másik Ferrari-partonált fiatalra, Antonio Giovinazzira hagyja, aki Marcus Ericssonhoz csatlakozhat. A Williamsszel kapcsolatban Kubicát a közvélemény csak átmeneti megoldásként kezeli: a formula.hu információi szerint a Mercedes-kapcsolat jegyében a csillagos márka az F2-ben remeklő George Russellt delegálja majd Szergej Szirotkin mellé. Az orosz maradását azért lehet valószínűsíteni, mert Strollék és Martini kilépése után minden pénzre nagy szükségük lesz – Szirotkin támogatói pedig gyaníthatóan kitesznek majd magukért.
Nagy kérdés, hogy mi lesz a Toro Rossóval? Mivel a Red Bull juniorprogramjából szépen elfogytak a fiatalok, az energiaitalosok a spekulációk szerint kívülről erősítenek majd. Továbbra is téma, hogy szeretnék megkaparintani a McLaren partonáltját, Lando Norrist, akinek Ocon érkezése esetén nem is lenne értelme a wokingiaknál maradnia, döntésről persze egyelőre semmi hír. A paddock-híradó szerint a pilótahiány Brendon Hartley malmára hajtja a vizet: bár az új-zélandi kirúgásáról folyamatosan pletykálnak idén, mivel utódot nehéz találni, nem kizárt, hogy mégis megtartják a következő szezonra is.