2021-től tervezik gyökeresen megváltoztatni az erőforrásokkal kapcsolatos szabályozást a Formula-1-ben. Ennek egyik legnagyobb támogatója a Red Bull, de a helyzet az utóbbi hetek eseményei miatt megváltozhatott. Legalábbis ezt állítja a Renault ügyvezető igazgatója, aki nemigen szeretné, hogy teljesen megváltozzanak a jelenlegi motorok.
A három topcsapat (Ferrari, Mercedes, Red Bull) mögött a Renault látszik kibérelni a negyedik pozíciót a rangsorban. A legnagyobb fenyegetést a Haas jelenti rájuk a nyers tempót tekintve, ám az amerikai istálló nem teljesít eléggé stabilan a különböző pályákon.
Motorszállítóként év végén elveszítik eddigi legjobb partnerüket, a Red Bullt. Az osztrák istálló úgy határozott júniusban, hogy a következő évadtól a Hondával lépnek szövetségre, tizenkét év közös munka után szakítva ezzel a francia gyártóval. Ez az egyik indoka, amiért a Renault nem szeretné, ha két és fél év múlva radikálisan megváltoznának a motorszabályok.
„Folyamatosan fogy az idő. Nem titok, hogy leginkább a Red Bull helyzete miatt igyekeztek minél inkább egyszerűsíteni az erőforrásokat, ez volt a legkomolyabb mozgatóerő. Mindenképpen szerették volna, ha új gyártók csatlakoznak a sorozatba” – nyilatkozta Cyril Abiteboul a Motorsport-total szakoldalnak.
„Most, hogy a Honda és a Red Bull Racing szövetségre lépnek, új gyártók pedig, úgy fest, mégsem érkeznek a Formula-1-be, nem látok indokot arra, hogy miért halogatjuk ennyire a szabályozás folyamatát. Már így is késésben vagyunk” – mutatott rá a francia gyártó főnöke.
A jelenlegi négy motorszállító rengeteg pénzt ölt az elmúlt években a fejlesztésekbe, bár érdekes a Renault hozzáállása a szabályváltozásokhoz. 2014 óta eleinte csak a Mercedes, majd az utóbbi két évadban a Ferrari is meglépett a Renault-tól (és a Hondától) és a hátrány inkább nőni látszik, mintsem hogy a franciák zárkóznának a legjobbakra.