A BBC úgy értesült, hogy a negyvenhat esztendős szakember (aki komoly szaktekintélynek számít Formula-1-es berkekben) már távozott a Toro Rossótól és megkezdte kötelező pihenőidejét. Hogy pontosan mennyi idő elteltével állhat munkába majd Wokingban, arról még tárgyal a két istálló.
A BBC azt is tudni véli, hogy Matt Morris, a McLaren eddigi mérnökigazgatója is távozik posztjáról, ezzel a lépéssel úgy fest, hogy a nagy fejhullást egyedül az aerodinamikáért felelős főnök, Peter Prodromou élte túl, ami a mérnöki gárdát illeti. Korábban Eric Boullier és Tim Goss is a menesztés sorsára jutott.
Három évig szenvedett a McLaren a Honda-motorokkal, az idei évtől váltottak a jobbnak tűnő Renault-ra, de a biztató kezdet után látványos visszaesés következett. Az istálló semmivel sem tart előrébb jelenleg, mint tavaly ilyenkor, mert a Renault motorerőben nagyjából egyforma a Hondával, a megbízhatóságával is akadnak gondok, de most már a karosszériával is komoly problémák vannak.
Még nem ismert, hogy pontosan mikor kezdi meg a munkát Key a McLarennél, de sejthető, hogy Zak Brown igyekszik majd meggyőzni a Toro Rossót, hogy a kötelező kihagyás minél rövidebb legyen, lehetőleg egy évnél rövidebb. A napokban egy másik feltételezés is napvilágot látott, miszerint Fernando Alonso jó eséllyel megpróbálja Kimi Raikkönen ülését megszerezni jövőre.
Andrew Benson, brit tudósító szerint Key érkezése jó eséllyel Lando Norris jövőjére is nagy hatással lehet. Korábban a McLaren ugyanis visszautasította tesztpilótájának kölcsönadását a Toro Rosso számára, de a rövidebb pihenőidőért cserébe esetleg a faenzaiak kiharcolják, hogy Brendon Hartley helyettesének megszerezhessék (legalább kölcsönbe) Lando Norrist.
A Toro Rosso előtt Key dolgozott a Jordannél, a Spykernél és a Force India istállónál is. Most nagyon úgy tűnik, nagy feladat előtt áll, a patinás istállót visszaterelgetni a győzelem útjára.
Frissítve: Csütörtökön a McLaren megerősítette, hogy James Key a műszaki igazgató szerepében csatlakozik a csapathoz.