Három versenyző is nagyon benézte a múlt hétvégi Német Nagydíjon az időjárási körülményeket, túl korán jöttek be esőgumikért, amikor a pálya legnagyobb része csontszáraz volt és csak egy kis szakaszon esett az eső. Egyik esetben sem a pilóta hozta meg a döntést, Pierre Gaslyt, Charles Leclerc-t és Fernando Alonsót is az istálló utasította, hogy jöjjön be átmeneti abroncsokért.
A kétszeres világbajnok spanyol még vitába is keveredett saját versenymérnökével a rádión, amikor kihívták esőgumiért. Alonso ugyanis pontosan érezte, hogy túl korai lenne a váltás, az eső ugyanis csak kis területen esik, az átmeneti esőgumik pár kör alatt tönkre fognak menni és úgysem esik hozzá eléggé. Végül eleget tett a csapat kérésének, de az élet a pilótát igazolta.
Így hangzott az ominózus rádióbeszélgetés:
Csapat: Oké Fernando, gyere a bokszba most, boksz most.
Alonso: Jöjjek a bokszba most?
Csapat: Hajts most rögtön a bokszba.
Alonso: Oké, bejövök a bokszba, de miért?
Csapat: Átmeneti esőgumikra váltunk.
Alonso: Nagyon korai. A száraz szakaszokon tönkretesszük őket.
Alonso: Ne tegyünk fel esőgumit, fiúk! Majd megmondom, mikor cseréljünk.
Kicsit később, a kerékcsere után Alonso: Teljesen gallyra mentek a gumik, úgyhogy amikor elkezd esni és mindenki bejön, szóljatok és újra cserélnünk kell.
Csapat: Fernando, hol esik az eső a pályán?
Alonso: Sehol.
Csapat: Oké Fernando, gyere be a bokszba most.
A verseny legvégén a rengeteg kék zászló miatt panaszkodott, majd megkérdezte (másfél kör hátrányban, a pontszerzés halvány reménye nélkül) a csapatot, hogy befejezzék-e a futamot. Nem sokkal később szóltak neki rádión, hogy jöjjön be a bokszba, fel kell adniuk a viadalt az utolsóelőtti körben.
„Szóltak, hogy lassítsak le és hozzam vissza az autót a bokszba, kiállunk. Valószínűleg láttak valami furcsát az adatokból. Az esőre bazíroztunk, ezért átmeneti esőgumikra váltottunk akkor, amikor még száraz volt a pálya, ezzel ki is nyírtuk az abroncsokat. Kockáztattunk, de nem jött be” – nyilatkozta Fernando Alonso.
A hivatalos indoklás szerint Alonsónak kisebb váltóhibája akadt a futam végén, de a rádióbeszélgetésekből kiindulva erre azért ne vegyünk mérget. A gumipókerben alulmaradtak, a biztonsági autós időszak előtt Alonso két kör hátrányba került (ahogy Leclerc és Gasly is, akinek szintén nem jött be a váltás).