A szombati időmérő edzésen (már szinte szokás szerint) kiemelkedően jó teljesítményt nyújtott Charles Leclerc, egy fékhiba ellenére is sikerült a legjobb tízen belül kvalifikálnia. A verseny első szakasza sem sikerült rosszul, ám amikor elkezdett esni az eső, akkor rossz döntést hozott a Sauber, hogy kihívta esőgumikért. Óriási hátrányt szedett össze, ráadásul néhány körön belül megint jöhetett slick abroncsokért.
Ha valóban jobban rákezdett volna eső, nagyot nyerhetett volna Leclerc a döntéssel, így azonban Gaslyval és Alonsóval együtt hatalmas hátrányba kerültek. Az esőgumik körönként több, mint tíz másodperccel lassabb köröket eredményeztek azokhoz képest, akik száraz gumikon maradtak a pályán. Ráadásul néhány körrel később újra lehetett cserélni, mert a száraz pályán használhatatlan abroncsok túlhevültek, elkoptak, az eső pedig inkább távolodott.
„A verseny sajnos csalódást keltően végződött számomra. Jól rajtoltam, a középmezőny első felében tartottam a pozíciómat a középmezőny elején. Az autó jól teljesített és könnyű volt vezetni. Amikor megjelent az eső, gyorsan behívtak engem kerékcserére az átmeneti abroncsokért” – emlékezett vissza Charles Leclerc.
„Mivel csak pár kanyarban vált vizessé a pálya, néhány kör elteltével tönkrevágtam az esőgumikat. Attól a pillanattól csak egy szenvedés volt a versenyem, rengeteg helyezést vesztettem, nem lehetett rendesen munkára fogni az abroncsokat. Nem jó érzés így befejezni egy versenyt, de máris a Magyar Nagydíjra összpontosítok és alig várom, hogy újra autóba ülhessek” – tekintett előre a fiatal monacói, aki a futam leglátványosabb megperdülésével jelentkezett.
A Sauber azért nem távozott üres kézzel Németországból, Marcus Ericssont ugyanis nem hívták be esőgumiért, jól evickélt a részben esős pályán és végül két ponttal örvendeztette meg a svájci gárdát.