A turbókorszak 2014-es kezdete óta megszokhattuk, hogy a Mercedesé a legjobb hajtáslánc, az utóbbi néhány versenyen azonban már nem tűnik ez olyan egyértelműnek: a Ferrari kanadai fejlesztései óta egyre hangosabbak azok a vélemények, hogy a maranellóaik motorerő terén már átlépték a nagy riválist. Erre utalhat a Formula-1-es Német Nagydíj kvalifikációja is, ahol Toto Wolff szerint egyértelműen az egyenesekben kaptak Sebastian Vetteléktől:
„Négy évig hallgattam Christiant panaszkodni az egyenesbeli sebesség miatt, szóval nem akarom én is ezt tenni” – idézi a Mercedes csapatfőnökét a Motorsport.com. „Az viszont ténykérdés, hogy ott kaptunk ki szombaton. Nagyszerű erőforrásuk van, ami komoly teljesítményre képes. Mindenféle kanyarban jól mentünk, viszont az egyenesben nem tudtuk felvenni velük a versenyt. Valtteri kivételeset nyújtott a harmadik szektorban, ezért kerültünk közel a pole-pozícióhoz. Meg kell néznünk néhány dolgot és meg kell próbálnunk fejlődni.”
Lewis Hamilton, akinek az időmérője már a Q1-ben véget ért egy hidraulikai meghibásodás miatt, három tizedre becsülte a Ferrari fórját az egyenesekben, Wolff szerint azonban még ennél is nagyobb a rivális előnye: „Hogy precízek legyünk: öt tizedet veszítettünk az egyenesekben. Nem számítottunk rá, pedig az F1-ben bármire fel kell készülnünk, és rá kell jönnünk, hogyan tudjuk növelni az erőnket.”
„Egyetlen másodpercig sem foglalkozom a Ferrarival, csak saját magunkkal, a Mercedesszel, és fel fogjuk tenni a kérdést, hogy van-e bármi, ahol elmaradtunk” – tette hozzá Wolff, utalva arra, hogy állítólag gyanúsnak találják az olaszok hirtelen jött fejlődését. „Hogyan tudjuk növelni az erőleadását a belső égésű motornak, az energiavisszanyerőnek vagy bárminek. Ugyanis ha világbajnokságot akarunk nyerni vagy egyáltalán harcban, akkor ennek komoly figyelmeztető jelnek kell lennie, amit most kaptunk.”
Wolff elmondta: aligha a V6-os belső égésű motor jelenti a különbséget, abból ugyanis Kimi Raikkönen szerinte még a régebbi verziót használja, így más téren érkezhettek fejlesztések a Ferrari-motoros autókhoz. A maranellóiak hibridrendszerének szabályosságát amúgy már hosszú hetek óta vitatják, s állítólag elsősorban a Mercedes érdeklődik e felől az FIA-nál és Charlie Whitingnál, de Wolff szerint ezeknek a találkozóknak semmi jelentősége: „Rendszeresek az ilyen megbeszélések az FIA és a többi csapat vagy motorgyártó között. Nyilván láthatóbbak, amikor a pályán, a nagydíjhétvégéken kerül sor ezekre, de máskor is meg szoktunk vitatni egyes technikai kérdéseket.”