DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Lenyűgözi a franciákat a Ferrari fejlődése

A Renault hiába fejleszti megállás nélkül F1-es erőforrását, az élmezőnyhöz mért hátránya olyan biztos, mintha szabálykönyvbe lenne foglalva. Járt is a legjobbaknak a dicséret, különösen a Ferrarinak.

Bár a Renault saját bevallása szerint a Kanadai Nagydíjon bemutatott motorfejlesztési csomagja jelentős előrelépést jelentett az addig használt csomaghoz képest, a riválisaihoz képest szinte semmit nem gyorsult a francia alakulat. Ügyvezető igazgatójuk szerint hiába dolgoztak olyan keményen, ha eközben a riválisok is újabb lóerőket préseltek ki saját erőforrásaikból.

renault-ferrari-action-2018



„A fejlődésünk lenyűgözött, de az ellenfeleink munkáját is meg kell dicsérni, ugyanis a közöttünk lévő különbség szinte semennyit nem csökkent” – magyarázta Cyril Abiteboul. „A munkánk csak arra volt elég, hogy a jelenleginél jobban ne maradjunk le tőlük. Az utóbbi néhány versenyen különösen a Ferrari lépet nagyot előre, a gyári alakulatát és a partnereit is ideértve. Szemmel látható a fejlődésük, amit a saját munkánk elvégzésekor, a saját fontossági sorrendünk felállításakor is figyelembe kell vennünk. Továbbra is százszázalékos terhelésen kell üzemelnünk.”

A Brit Nagydíj pályájának új aszfaltja és tovább gyorsuló kanyarjai különösen látványossá tették az él- és a középmezőny között tátongó szakadékot – elég volt csak megnézni, hogy a leggyorsabb Renault-motoros istálló, a Red Bull mekkora hátrányban volt a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest. „Elképesztő, mennyit változtak a pályák” – tért rá a silverstone-i pálya elemzésére Abiteboul. „Sokat újraaszfaltoztak, de az autók aerodinamikai fejlődése és a jobban tapadó gumik is közrejátszottak ebben. Nem mindig tudjuk, hogy mit várjunk egy friss aszfaltrétegtől, de tapadásával és megnyúlt padlógázas szakaszaival Silverstone igazán meglepett minket, a versenynaptár egyik leginkább erőigényes pályájává előlépve. Pár éve még Montreal számított ilyen jellegű helyszínnek, de az a pálya már egy vicc a jelenlegi osztrák és brit aszfaltcsíkhoz képest.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: