Az Alfa Romeo Sauber teszt- és tartalékpilótája nyolc hónapnyi kihagyás után kapta meg a lehetőséget, hogy - a Német Nagydíj első szabadedzésén - végre újra F1-es autóba ülhessen.
Miután 2016-ban a második helyen végzett a GP2-es bajnokságban Giovinazzi, az elmúlt két évet a Ferrari, illetve partnercsapatai, így a Haas és a Sauber teszt- és tartalékpilótájeként töltötte. A Ferrari továbbra is igényt tart az olasz versenyzőre, így ez éven a Saubernél helyezték el, de az idei éven bemutatkozhatott Le Mans-ban is. Az AF Corse Ferrari volánja mögött végzett ötödik helyen a GTE-Pro kategóriában, csapattársai Toni Vilander és Pipo Derani voltak, most pedig egy hosszú szünet után visszatér az F1 vérkeringésébe is.
Legutóbb a tavalyi Abu Dhabi idényzáró Nagydíj első szabadedzésén vezethetett éles versenyhétvégén Giovinazzi, akkor egy Haas volánja mögé ülhetett be. Bár idén májusban Barcelonában tesztelhetett a Ferrari és a Sauber színeiben is, de versenyhétvégén azóta nem ült F1-es autóban. Marcus Ericsson Ferrari-motor hajtotta C37-esét kapja majd meg 90 perc erejéig az olasz pilóta Németországban.
Emlékezhetünk rá, hogy Pascal Wehrlein sérülése miatt Giovinazzi állt rajthoz 2017-ben az első két versenyen. Mindkettő emlékezetes maradt számára, mivel az Ausztrál Nagydíjon egy parádés 12. helyet sikerült szereznie, azonban Kínában már az időmérőn és a versenyen is összetörte az autóját.
Olasz versenyző egyébként 2011 óta nem teljesített teljes szezont a Formula-1-ben, akkor Vitantonio Liuzzi és Jarno Trulli is a mezőny tagjai voltak.