Elég sok faktorból áll össze egy Formula-1-es istálló sikeres szereplése. Egyik a motor, amiben idén a Ferrari utolérte, talán meg is előzte némileg a Mercedest. Az olaszok partneristállói (Haas és Sauber) mindig megkapják a legújabb fejlesztésű erőforrást, ami komoly lökést is adott mindkét, tavaly inkább a mezőny hátuljában kullogó gárdának.
A jó karosszéria mellett legalább olyan fontos, hogy az autó jól kezelje az abroncsokat, ami nem is olyan könnyű feladat az utóbbi években, különösen idén panaszkodnak sokan, hogy nehéz megtalálni a Pirellik legjobb működési tartományát. Időben elérje a megfelelő hőmérsékletet, de lehetőleg ne is hevüljön túl.
2018-ban a Haas istálló sokkal egyenletesebb teljesítményt nyújt a gumikezelés területén, mint a korábbi években, így jó eséllyel szállhat harcba az összetett negyedik helyezésért még úgy is, hogy különböző (technikai vagy vezetői) hibák miatt már számtalan pontot hullajtott el.
Hogy mi a titkuk idén? Egy kitűnő, téli szünetben történt igazolás. A Haas leszerződtette a Bridgestone korábbi szakemberét, Hiroshi Tomitsukát és ez nyerő húzásnak bizonyult. Kevin Magnussen szerint az F1 korábbi gumiszállítójának guruja hatalmas segítség számukra a gumikezelés tökéletesítésében.
„Láthatóan sokkal jobb autóval rendelkezünk idén, az aerodinamika és a motor is erősebb, de úgy vélem, hogy az egyik legfontosabb faktort a gumikezelésünk rejti. Tomi-san kulcsemberré vált a csapatnál. Jelentősen jobban megértjük a gumik viselkedését, gumikezelésünk sokkal jobb idén, ez pedig konzisztens teljesítményt eredményez. Úgy gondolom, ez még fontosabb, mint a nyers tempó” – dicsérte Tomitsuka munkáját a Haas dán pilótája.
„A Pirelli gumik nagyon komplikáltak, igen nehezen kezelhetők a pilóták és a beállítások megtalálása szempontjából is. Jó gumistratégia nélkül pedig nehéz kiváló versenyt futni, már a kivezető körökön is figyelni kell, milyen stílusban vezetünk. Külön tudomány ez, szükségünk volt valakire, aki tapasztalatával segít nekünk megérteni a Pirelliket.”
„Ez bizony komoly előny nekünk, hogy ilyen embert szereztünk, akinek más gyártónál szerzett tapasztalatai itt is hasznosíthatók, emiatt jóval gyorsabbak is lettünk. Minden pálya más és más, különböző aszfaltréteg, hőmérséklet, gumikeverék. 20 éves tapasztalattal rendelkező szakértőnk azonban nagy segítség számunkra” – tette hozzá Magnussen.
Csapattársa szintén úgy véli, nagy előny a volt Bridgestone-szakember leigazolása. „Csak ránéz a gumikra és tudja, hogy melegebb, vagy hűvösebb állapotban működnek-e jobban. Még ő is tanulgatja a Pirelliket, mert egészen különböznek azoktól az abroncsoktól, amikkel korábban dolgozott. Óriási segítséget nyújt a versenyhétvégéken, pedig az idő 80%-át még így is azzal kell tölteni, hogy igazán munkára fogjuk a gumikat” – erősítette meg Romain Grosjean.