Először Barcelonában, aztán Franciaországban, majd legutóbb a Brit Nagydíjon vetették be a vékonyabb futófelülettel ellátott gumikat, miután több csapat is hólyagosodásra, szemcsésedésre panaszkodott az olasz gyártónál, a Pirelli pedig ezzel a módszerrel találta meg a megoldást a kialakult helyzetre.
A három versenyből az első kettőt Lewis Hamilton még simán behúzta, azonban Angliában alulmaradt Sebastian Vettellel szemben. Az első két ilyen futam után pedig azonnal szárnyra is kaptak a pletykák, hogy a Mercedes kedvében járt el a Pirelli: „Nem számít, hogy Silverstone-ban is volt kisebb-nagyobb szemcsésedés a gumikon. Amennyiben a normál vastagsággal rendelkező abroncsokat használtuk volna, még többeknek akadt volna problémája. Így legalább láthattak egy jó versenyt a szurkolók” – mondta Mario Isola, a Pirelli igazgatója.
„Természetesen nonszensz, hogy egy bizonyos csapat kérésére változtattunk. A Pirelli mindenkit képvisel, szóval nekünk semmi előnyünk nem származik abból, hogy melyik csapat nyer a végén.”
Toto Wolff nemrég elmondta, hogy véleménye szerint a gumik megértése fogja jelenteni a világbajnoki címet, akár a Mercedes, akár a Ferrari számára, miután mindketten ugyanazon a szinten állnak és ez az a tényező, amiben jelenleg kissé jobbak az olaszok.