Toto Wolff szerint a gumikezelés maradt az utolsó nevező, ami eldöntheti a végső sikerért folyó csatát ebben az évben. Ahogyan tavaly, a Mercedes most is szenved a gumikezeléssel, legfőbb riválisaihoz, a Red Bullhoz és a Ferrarihoz viszonyítva, különösen a Pirelli lágyabb keverékein.
Hamilton idei negyedik pole-pozícióját szerezte meg a Brit Nagydíjon, mindössze 44 ezreddel megelőzve Vettelt, egy olyan pályán, ami idáig egyértelműen a Mercedes felségterülete volt, hogy aztán a versenyt elveszítsék a Ferrarival szemben. Wolff szerint a magas hőmérséklet okolható azért, hogy nem tudják kimaxolni az autóban és a gumikban rejlő potenciált: „Ahogy mindannyian láthatjuk, ez a szezon már más, mint a többi. Mindenki új fejlesztéseket hoz az összes versenyre, és most már nem tudunk mit előhúzni a kalapból, hogy egyszer csak a semmiből legyen 3-4 tized előnyünk” – utalt rá Wolff, hogy 2017-ben még megvolt ez az előnyük a Scuderiával szemben.
„Folyamatosan elemezzük az abroncsok viselkedését, ami mára az egyetlen döntő tényezővé vált. Egyszer jól értelmezzük az adatokat, egyszer pedig nem. Úgy gondolom, ha 10 fokkal hűvösebb lenne szombaton és vasárnap is, akkor többet tudnánk kihozni a gumikból és nagyobb különbség lenne köztünk.”
A Pirelli vékonyabb futófelületű gumikat vitt több helyszínre is már az éven, miután sok csapat panaszkodott az abroncsok hólyagosodására és szemcsésedésére, amikkel Hamilton Barcelonában még megállíthatatlan volt, azonban most Silverstone-ban elkapta őt Vettel. Wolff szerint azonnal meg kell oldaniuk a problémát, mivel nehéz versenyeknek néznek elébe: „Ez van, meg kell próbálnunk a lehető legtöbbet kihozni ebből a helyzetből. Szerettem volna, ha Ausztriában, Montrealban és Silverstone-ban ki tudunk építeni egy kis előnyt, mivel Magyarországon és Szingapúrban nem mi leszünk az esélyesek, de ez sajnos nem sikerült. Harcolni fogunk, és megpróbálunk annyi pontot szerezni, amennyit csak tudunk.”