Brendon Hartley nem hisz a babonákban, de most már azt érzi, Fortuna határozottan ellene fordult az utóbbi hetekben. Az új-zélandinak egyébként sem áll túl jól a szénája a faenzai istállónál, egyetlen szerzett pontocskával szerénykedik, jóval több balesete van, mint pontja. Igaz, Silverstone-ban legkevésbé ő tehetett az utolsó nagy csattanásáról.
Hartley a harmadik szabadedzésen került bajba. A bal első felfüggesztése nagy sebességnél, teljesen váratlanul kiszakadt a helyéről a fékezési ponton, így az autó irányíthatatlanul pörgött majd csapódott neki komoly erővel a gumifalnak. A karambol szinte teljesen leírta a Toro Rossót, így szinte a nulláról kellett újjáépíteni.
Úgy tűnt, sikerül is időben befejezni, ám mégsem állhatott fel a rajtrácsra, mert az utolsó pillanatban egy technikai hibát fedeztek fel a sebtében összerakott autón. „Nem hiszek a szerencsében és a babonákban, de azt kell mondanom, az utóbbi hetekben csak a balsorsban van részem” – elemezte a helyzetet Brendon Hartley.
„Ezen a hétvégén minden kezdett jól alakulni addig, amíg a felfüggesztés ki nem tört a helyéről a harmadik edzésen, majd a verseny rajtja előtt ismét egy technikai hiba ütötte fel fejét. Nagy csalódás ez számomra, de most meg kell nyomnom a reset gombot, néhány napig pihennem kell, majd felkészülni a következő versenyre.”
„Teljes bizalmam a Toro Rossónál dolgozó embereinkben van, biztos, hogy a következő két hétben keményen keresik majd a lehetőségét, hogyan tudnánk fejlődni és Hockenheimben már a maximumot nyújtani” – tette hozzá az új-zélandi.
Pierre Gaslyt az utolsó körökben történt koccanása miatt (Sergio Pereznek ment neki, ezután előzött) büntették meg öt másodpercre, amivel elvesztette tizedik pozícióját és végül tizenharmadiknak rangsorolták, így mégsem szerzett pontot a faenzai istálló.
És miért tartott csak egy körig Hartley futama? „Rendkívül nehéz hétvégén vannak túl a Toro Rosso szerelői, mivel a rommá tört versenyautót teljesen újjá kellett építeni. Ez sikerült is, de a rajtrácsra való kihajtás körében észleltük, hogy valami nincs rendben Hartley autójával. Megpróbáltuk megjavítani és késéssel, de kiküldtük a pályára. Azonban nyilvánvaló volt, hogy valami probléma továbbra is fennáll, így inkább feladtuk a versenyt. Közben kiderítettük, hogy egy csatlakozó lazult ki a motornál” – magyarázta a probléma okát Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es főnöke.
Bosszantó, hogy egy ilyen apróság vette el a lehetőséget Hartley-tól, hogy versenyezhessen.