A hibrid éra évei során a Renault-motoros autók egyik nagy hátrányának tartották, hogy nem rendelkezik kvalifikációs motorfokozattal, amely egyetlen gyorskör erejéig plusz lóerőket szabadít fel – ezt Lewis Hamilton kezdte el „parti módként” emlegetni. A speciális üzemmód hiánya az oka, hogy a Renault erőforrását használó Red Bull rendszerint sokkal erősebb futamon, mint időmérő edzésen.
A Viry-Chatillon-i szakemberek végül az Osztrák Nagydíjra építették be a parti módot az erőforrás szoftverébe, és várták a nagy dobást szombaton. Az időmérőn azonban a két Red Bull csak 5. és 7. rajtpozíciót szerzett – még Romain Grosjean Haasa is befért közéjük –, a két gyári Renault pedig 9. és 10. helyen zárt. A parti módot senki sem fogadta megváltásként Spielbergben.
„Nem éreztem túl sokat. Azt hiszem, volt egy kis növekedés lóerőben, de nem vagyok biztos, hogy teljesen optimalizálták. Egy kicsit javult, de ezt csak nehezen lehetett érezni” – értékelte Verstappen. Christian Horner így fogalmazott az AS-nek: „Ez inkább étvágygerjesztő fogás volt, mint parti.”
„Ennél nagyobb dolognak kell történnie, hogy egyáltalán észre lehessen venni” – nyilatkozott kritikusan Nico Hülkenberg, a Renault pilótája. „Nem tudom, mit mondtak a nyilvánosságnak arról, mit kapunk, én viszont csak arról tudok beszámolni, hogy nem volt egetrengető.”
Fernando Alonso is abban reménykedik, hogy a kvalifikációs fokozat még sokat fog fejlődni: „Bízunk abban, hogy többet fog érni. Nehéz azonban közvetlenül összehasonlítani az előző térképet és ezt a mostanit.”