Az 1991-ben újonnan alakult Jordan istálló megélt nagy sikereket és nehéz időszakokat is a száguldó cirkuszban. Összesen négy futamgyőzelmet aratott (Hill, Frentzen és Fisichella révén), de az utolsó évek már csak a pénzügyi nehézségekről és a szenvedésről szóltak, így Jordan 15 szezon után bedobta a törölközőt és eladta csapatát.
Átmeneti időszak következett, ugyanis először Midland, majd 2007-ben Spyker néven indult a gárda, általában a mezőny hátsó felében autóztak a pilóták, majd 2008-ban született meg a Force India. Az első évben még a pontszerzés sem sikerült, a következő esztendőkben sem gyakran, bár egy kiugró eredményt szállított Giancarlo Fisichella 2009-ben, Belgiumban pole-pozícióból indulva második helyen végzett.
Bár 2008-ban azt gondolták a legtöbben, hogy a Force India sem tart tovább, mint a Midland, vagy a Spyker, fokozatos, kemény munkával előbb rendszeres pontszerző alakulattá nőtte ki magát az indiai istálló, majd az elmúlt két évadban már az összetett negyedik helyén végzett, ami óriási teljesítmény.
Pénzügyileg még mindig kiscsapatnak számítanak, győzelmet nem szereztek (dobogót több ízben is), egyetlen pole-pozíció és öt leggyorsabb kör fűződik az istállóhoz. Jelenleg a Sergio Perez-Esteban Ocon párossal versenyeznek immáron második éve, a fiatal francia tudja, hogy nagy jubileumhoz érkezett csapata.
„Nagy hétvége lesz ez a csapat életében, óriási mérföldkőnek számít, elérni a 200. versenyt a Formula-1-ben. Büszke vagyok arra, hogy a gárda történetének részese lehetek. Valami egészen különlegeset képviselünk a rajtrácson, úgy vélem, a sport nem lenne ugyanaz a Force India nélkül. Remélhetőleg ezt a remek alkalmat egy jó eredménnyel ünnepelhetjük meg” – nyilatkozta Esteban Ocon.
„Az osztrák pálya nagyszerű és különleges kialakítású, a magas hegyek pedig kifejezetten szokatlan környezetet teremtenek. Alig várom, hogy a friss levegőt szívhassam magamba és a hegyek között lehessek. A pálya igencsak rövid, kevés kanyarral, emiatt az időmérő rettentő szoros lesz” – tette hozzá az ifjú francia.