Mit takar egyáltalán a „virtuális garázs” fogalma? A kifejezés lényegében azt jelenti a Formula-1 szakzsargonjában, amikor egy csapat a nagydíjhétvége közben a pályától távolról, saját főhadiszállásáról kap távsegítséget mérnököktől és szakemberektől, akik aktívan együttműködnek a helyszínen levő versenycsapattal, a kiutazó keretbe viszont már nem fértek be. Ennek jelentősége, hogy a helyszínekre maximum 60 fős személyzet utazhat.
Először áprilisban merült fel, hogy a költségkímélés jegyében a Formula-1 irányítása tiltással akadályozza meg a távsegítséget, akkor Toto Wolff Mercedes-főnök „nagyon rossz ötletnek” titulálta az elképzelést. Otmar Szafnauer, a Force India igazgatója is hasonló véleményen van:
„Mégis milyen költség? A virtuális garázsunk már most megvan, és ez igaz mindenki másra. Milyen kiadásról beszélünk? Ez az elsüllyedt költség kategóriájába tartozik, ha megszüntetik, az fog pénzbe kerülni mindenkinek” – idézi a racefans.net Szafnauer érvelését.
A Force India az a csapat, amely általában a 60 fős maximumot sem éri el a nagydíjakon, éppen spórolás céljából – ezért nekik garantáltan többletkiadást jelentene, ha kulcsfontosságú mérnököket Silverstone-ból a versenyekre kellene utaztatni:
„A virtuális garázsban dolgozó embereket amúgy is alkalmazzuk. Ott van Andrew Green technikai igazgató, aki nem utazik el minden versenyre, és olyankor a virtuális garázsban ül. Van két stratégánk, autónként egy, akik közül az egyik nem szokott nagydíjakra utazni. Ha megszüntetik ezt a lehetőséget, akkor nekik is menniük kell, ami többe kerül” – magyarázta Szafnauer. „Ráadásul még szponzorációt is kapunk érte, ami szintén elveszne.”