A Haas versenyzőjét mondhatni, hogy még az ág is húzza: sorozatosan hibákat követett el az idei évben, az utóbbi két fordulóban pedig még a technika sincs mellette. Kanadában a Ferrari-motor füstölt el alatta az időmérőn, hazai hétvégéjén pedig a Q3-ban csapódott a korlátnak, mert elveszítette uralmát autója felett.
A francia pilóta értetlenül áll az események előtt: „Nem tudjuk, mi történt. Ugyanaz volt a fékezési pont és a sebesség is. Pontosan ugyanazt csináltam, mint az előző körben, így nincsen magyarázatunk. Ideális íven mentem, tényleg nem tudom, mi történt.”
„Az autó egyszer csak túlkormányzott lett, az orra pedig beragadt a szalagkorlátba, így nem tudtam visszavinni a bokszba. Ha visszamegyek vele, csak egy első szárnyas csere kellett volna neki, és mehettem volna tovább. Meg kell értenünk, mi történt pontosan, mivel nem normális, hogy ennyire leblokkolt az autó hátulja – idézte vissza Grosjean a baleset pillanatait.
Ezúttal nem akkora a baj, mint Kanadában, ahol a mezőny végéről kellett rajtolnia, de ha ez az eset nem történik meg, Grosjean akár a három élcsapat mögül is indulhatna.
A Q1-ben és a Q2-ben is a két Haas volt a leggyorsabb a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull mögött, és a francia versenyző ezt használná ki a versenyen: „Tisztában vagyok vele, hogy hetedikek vagy nyolcadikak is lehettünk volna, ami sokkal jobb a mostani helyzetünknél. Fél másodperces a különbség a Renault-val szemben, ami a futamon is megmaradhat. Megpróbáljuk ezt kihasználni, megelőzni őket, ugyanígy tennénk a Sauberrel is és remélhetőleg szerzünk majd néhány jó pontot.”