Az utóbbi hetekben rengeteget szerepel a sajtóban az ausztrál, aki a következő hetekben dönti el, hol folytatja 2019-től. A Le Castellet-i időmérőn azonban kevésbé villogott. Daniel Ricciardo maga is úgy gondolja, hogy hátrányban lehet a Francia Nagydíjon amiatt, hogy a pénteki napon (esőre számítva) jóval nagyobb leszorítóerőre állították be az RB14-et. A kvalifikáció végül is száraz pályán zajlott és ha a versenyen is így lesz, akkor a hosszú egyenesekben a kínai és monacói futam győztese látható hátrányban lesz.
„Taktikailag kettéválasztottuk a két autót már pénteken, ami a leszorítóerőt illeti, Maxnál kisebbre állították a srácok, mint az enyémen. Az első napon úgy tűnt, nagyjából hasonló eredményt hoz a két beállítás, de úgy láttam, az alacsonyabb lesz a jobb” – nyilatkozta Daniel Ricciardo.
„Szombat reggel én is ezt a módozatot kértem, de az FP3-on a szakadó eső miatt nem tudtuk kipróbálni, nálam mennyire működik. Végül úgy döntöttünk, az időmérőn inkább a pénteki beállítással kísérletezem, mivel nem akartam úgy pályára menni a kvalifikáción, hogy a gyökeres változtatások után egy kört sem mentem, kipróbálni, mennyire működik.”
„A többi gyakorláson rengeteg dolgot csinálhatnak az autón, de az időmérőn meg van kötve a kezünk az időhiány miatt. Emiatt elég frusztráló volt a nap. Innentől csak utas voltam, illetve ha nem is csak utas, de korlátozottak voltak a lehetőségeim, elég erős alulkormányzottságot tapasztaltam.”
„Kimit azért így is megelőztem, az ötödik hely pedig jobb, mint a hatodik. A versenyen javíthatunk, de a leszorítóerő miatt az egyenesekben biztos, hogy lassabb leszek, mint a riválisok. Szárazon nemigen lesz esélyünk előzni, de ha esős verseny lenne, az bizony nagy szerencsét hozna” – tekintett előre Ricciardo.