DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Csak százmilliókkal kerülhet valaki az élre?

Az utóbbi évtizedekben nagyon elszabadultak a költségek a Formula-1-ben, csak kiemelkedően sok pénz elköltésével kerülhet valaki a győzelem közelébe. A Renault ennek ellenkezőjét bizonyítaná.

A jelenlegi Formula-1 egyik legnagyobb problémája, hogy elképesztően nagy pénzösszegeket emészt fel egy csapat működtetése. Még egy gyengébb középcsapat költségvetése is százmillió dollárnál többre rúg, az élcsapatok pedig ennek a többszörösét is elköltik évente.

A Mercedes és a Ferrari állnak az élen költekezésben is, de a Red Bull sem sajnálja a pénzt azért, hogy újra az élre kerüljön. Év elején egy megközelítő számítás alapján láthattuk, hogy melyik istállónak hány milliójába fáj pusztán a 2018-as évad a Formula-1-ben.

A gyári csapatok közül a Renault költi a legkevesebb pénzt, de néhány hete az istálló ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul elismerte, hogy ha a három topcsapatot is utol akarják érni, akkor jelentős mértékben növelniük kell a költségvetést. A francia gyártó egyik első embere, Carlos Ghosn azonban nem osztja Abiteboul véleményét, szerinte nem kizárólag a pénzmennyiség dönt az első helyekről.

A Mercedes elé lehet kerülni százmilliók nélkül is?


Jelenlegi célkitűzésük, hogy egy, maximum két év múlva újra futamot nyerjenek, de Ghosn úgy véli, hogy ezt eurószázmilliók elköltése nélkül is el lehet érni, ahogy az már korábban is sikerült. „2020-ig a dobogó tetejére szeretnénk visszatérni. A legfőbb cél, hogy felelősségteljes gazdasági lépések mellett nyerjünk.”

A pletykák szerint a Renault megpróbálja magához csalogatni Adrian Newey sztártervezőt, de egy igazi szuperpilóta sem lenne rossz. „Természetes, ha nem lenne költségvetési korlátunk, akkor a világ legjobb pilótáit szerződtetnénk. De mi sosem leszünk a leggazdagabb istálló. A múltban már bebizonyítottuk, hogy úgy is képesek vagyunk győzni, hogy nem mi költjük a legtöbb pénzt és nem szerződtetjük a legnagyobb nevű pilótákat” – nyilatkozta Ghosn.

„Nico Hülkenberggel és Carlos Sainz-cal elégedettek vagyunk, de mi történne, ha piaci alapon néznénk mindent? Egy francia vagy egy orosz pilóta kiváló lenne, egy kínai pedig rendkívüli előnyökkel járna, gondoljunk bele az 1,3 milliárdos piacukba. De nem ez a lényeg, hanem olyan versenyzőt találni, aki képes győzni” – tette hozzá a Renault-főnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: